Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diagnose: Cøliaki

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-09, 09:59   #11
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diagnose: Cøliaki

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg synes det er lettere hvis jeg ikke absolutt prøver å finne et glutenfritt alternativ til alt, men prøver å tenke alternativt istedet forresten. For å si det litt enkelt og satt på spissen: istedet for glutenfri pasta til cøliakikeren og vanlig pasta til de andre, kan alle spise ris

Godt poeng. Poteter, linser eller ikke noe tilbehør i det hele tatt funker også bra. Men mange unger er vel glad i pasta, så da er det bra at det finnes alternativer der. Anbefaler Semper sin litt grove glutefrie pasta, de andre variantene som er helt "hvite" smaker ingenting. Og så er det jo mer fiber i og sånn, da.

Mange av de ferdige glutenfrie produktene er ikke supernæringsrike, f.eks. brødene og kjeksene, så det er absolutt lurt å gi litt ekstra pålegg og masse frukt og grønt og sånt i tillegg. Glutenfri hjemmebakst synes jeg er enormt vanskelig, så de som har tips der må gjerne dele! Nå baker jeg mye med spelt siden jeg tåler det, men merker at magen ikke setter pris på å få det for ofte...

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.