|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
| Se resultatene: Er dere bevisste på barnas inntak av næringstoffer? | |||
| Jeg vet barna får i seg riktig mengde protein, fett osv |
|
2 | 3,92% |
| Jeg vet hvor mye barna får i seg av protein, fett osv. Men riktig mengde er vanskelig å få til. |
|
2 | 3,92% |
| Barna spiser sunt, men om de får i seg nok av diverse vet jeg ikke. |
|
32 | 62,75% |
| Barna spiser en del usunt og noe sunt, og vi har ikke fokuset mye på samlet næringsinntak. |
|
10 | 19,61% |
| ... |
|
2 | 3,92% |
| * Det er interessant å vite hva barna bør få i seg av byggestoffer. |
|
2 | 3,92% |
| * Det er uinteressant å vite særlig om kosthold utover å unngå søtsaker osv. |
|
1 | 1,96% |
| Deltakere: 51. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få småbarn til å spise 50 g protein hver dag? + sunt fett?Ps. Tråden handler jo ikke om noe hysteri. Veiing av mat har jo ikke vært nevnt. Kun spørsmål om hvilket fokus foreldre har på at barna gjennomsnittlig får i seg de næringsstoffene vi får opplyst at de trenger. (Og vi alle vet jo hva et gjennomsnitt vil tilsi? Det trenger vel ikke utdypes.) Jeg har (enda) ikke anelse om hvor mye protein og sunt fett barna mine får i seg gjennomsnittlig pr dag. Og det ser jeg gjelder for ca 90 % av resten av foreldrene også. Egentlig blir det litt for dumt å si at barna spiser sunt, når vi ikke vet om de får i seg nok av det de trenger. For mine barn med "sunt kosthold", har nok ikke fått i seg alt de bør ha. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få småbarn til å spise 50 g protein hver dag? + sunt fett?
Hva baserer du deg på når du sier at ungene dine ikke har fått i seg det de bør ha?
Jeg mener at så lenge ungene følger vekstkurven og spiser variert så er det ikke behov for å tenke mer på det.
|
|
|
#3 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Ut i fra det jeg nå leste av folkehelsas anbefalinger, så ser det ut til at barna mine ikke har fått i seg nok av det de trenger. Til tross for at de har blitt servert sunn mat og drikke. For jeg er rimelig sikker på at at de ikke har fått i seg de anbefalte mengdene av proteiner og sunt fett.
Så bra! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du baserer deg bare på disse tallene? Du har altså ingen kliniske funn hos barna som indikerer at de får i seg for lite eller mistanker om mangelfull ernæring?
|
|
|
#5 |
|
Ser flere sider enn..
![]() ![]() ![]() |
Ja, på samme måte som vi baserer oss på anbefalingene om å spise grove kornprodukter, melkeprodukter, fisk, kjøtt, få i oss helst 5 grønnsaker og frukt om dagen og kutte ned på sukker, hvitt mel og transfett..
Kalorier f.eks er noe jeg så absolutt har ingen interesse i å engasjere meg for å sjekke. For så lenge de er friske barn i fin form som som ser bra ut, så er jo det bevis på at de justerer energiinntaket sitt fint selv. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|