Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakkeregler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 12:13   #9
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakkeregler?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men bare så det er sagt: jeg synes det er fint at ungene får ha yoghurt i matboksen. Men hvis det hadde kommet et skriv fra barnehagen som forbød dette, så hadde jeg faktisk ikke sendt med yoghurt. Men jeg hadde helt klart jobbet for at det skulle bli lov igjen.

Sånn tenker jeg også. Jeg hadde ikke tenkt at "det driter jeg i." Det sender jo flotte signaler til ungene ...: "Når mamma og pappa driter i skolens regler, kan vel jeg gjøre det samme." Diskuter gjerne på foreldremøtet og bli enige om felles regler. Havner flertallet på en annen løsning enn det du kunne tenke det, så bøyer du deg for det. Dette kalles demokrati.

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

.
De må komme med kraftigere skyts og tyngre kompetanse for at et forbud skal virke på meg. :trassig og obsternasig:

Ja, det er du da.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Du har barn som spiser godt ja? Det har jeg også. Naboens barn sultestreiket i barnehagen på grunn av forbud mot alt pålegg han likte. Ja, nabomammaen var veldig klar over at syltetøy ikke er det sunneste man kan gi barna, men i en setting hvor lunsj = brødmat og brødmat kun aksepteres med syltetøy på, skjønner jeg at hun var irritert på barnehagen som nektet å ha syltetøy over hodet. Jeg har en gutt som en periode kun aksepterte brødmat i kombinasjon med brunost, som egentlig ikke er så mye sunnere enn nugatti men dog ikke på barnehagens fy-liste enn så lenge. Resultatet hos oss hadde også blitt sultestreik.

Mine barn spiser som regel godt, men den eldste er mye mer kresen enn den yngste. Han får likevel bare skiver/knekkebrød med seg på skolen, men vi sender også med fiskekaker, middagsrester og masse grønnsaker. Vafler, youghurt og andre ting som ikke er lov, (her er det lov på turdager, så det er jo greit) spiser han hjemme. Jeg hadde blitt alvorlig bekymret for et barn som bare ville spise usunne ting. Å tilby vafler, nugatti eller sylteøy har aldri kommet på frågan her i huset, uansett hvor mye de har klaget over maten. Jeg hadde valgt sultestreik any day foran å tilby barnet mitt usunne ting som belønning for at han nekter å spise de sunne.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men i stedet for å da tenke at "da får alt som ligner være forbudt!", så mener jeg BESTEMT at de heller får si at "det som er lett å håndheve absolutt kan vi forby (brus og godteri), det andre må være opp til foreldrene".

Ja, det var ingen dum løsning. Den hadde iallfall vært grei å håndheve.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men mener du at fordi det er noen som ikke evner å gi barna sine et ordentlig kosthold, så skal det bety at andre får restriksjoner som faktisk gjør deres kosthold dårligere?

Sånn blir det jo mange steder når man lever i et samfunn med andre individer. Jeg blir alltid irritert over det blå lyset som er på en del av de offentlige toalettene her i byen. Hvorfor i all verden må JEG bli plaget av blått lys når jeg tisser? JEG setter da for guds skyld sprøyter der inne! Fordi noen ikke evner å ta vare på kroppen sin og driver og stikker seg på offentlige toaletter, blir MIN tisseopplevelse dårligere.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.