Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Matpakkeregler?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-09, 17:23   #121
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Matpakkeregler?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er ganske mange nyanser mellom å godta en idiotisk regel og å drite i den. Jeg hadde som sagt ikke funnet meg i regelen, men forklart hvorfor til barnehagen, og hvorfor til barnet mitt. Mitt barn er hvertfall glup nok til å forstå sånt.

Poenget er jo at du ikke følger regelen? Å "ikke finne seg i noe", eller å "drite i noe" blir jo to sider av samme sak så lenge resultatet blir det samme.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:41   #122
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg synes for å være helt ærlig at skolen skal gi beng i hva elevene har i matpakka. De kan oppfordre på foreldremøtene til å sende med sunn mat - også er engasjementet i hva det enkelte barn spiser ferdig. De er der for å gjøre andre ting enn å snoke i matbokser. Er det en unge sp, åpenbart lider av omsorgssvikt så får de varsle barnevernet eller noe. Er det ellers det at de er uenige i kostholdsfilosofien som praktiseres i det enkelte hjem så får de ta det med den enkelte forelder, skrive det på lekseplanen eller tenke på noe annet.

Jeg sender forøvrig stadig med mine pannekakerester i matboksen. Med sukker på. Jeg skulle likt å se en eller annen ta opp det som et problem med meg.

At andre barn blir misunnelige - javel. Sånn er det.
At det blir urolig i klassen fordi ungene spiser nugatti er uheldig. Jeg ser det. Men det er ikke mer å gjøre med enn å si fra generelt og heller ta det direkte med foreldrene om det blir et veldig stort problem.

Jeg har vel på følelsen av at for enkelte lærere så er det med matboksenes innhold en vindmølle de ser seg nødt til å bruke unødvendig mye futt på.

Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:45   #123
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smilefjes: Jeg er enig i det. Nå var jo utganspunktet at de hadde regler, og " hva gjør man da", liksom. Det greieste hadde helt klart vært om de ga blaffen i hva elevene hadde i matboksen, det er jo ikke derfor lærerne er der. Forresten: Jeg kan nesten garantere at noen foreldre hadde hatt noe å utsette på totalt fravær av regler også.

Gammel 15-11-09, 17:53   #124
Slettet bruker
Passiv

Standard

Rine - det du sier får meg til å tenke på noe annet.

Hvilken rett har skolen til å sette alle mulige slags regler egentlig? Jeg kan ikke se et eneste sted at det er hjemmel for at skolen skal kunne nekte en elev å spise maten sin på grunnlag av hva den består av. Med mindre man må fordi det er fullt av et allergen som kan forårsake skade på andre.

Jeg synes det er fint med regler på ting der det er hensiktsmessig. Men jeg opplever at spesielt på skolen så settes det gjerne ned en masse regler som forventes fulgt. Men det er faktisk ikke sånn at skolen har anledning til å sette disse reglene. Den kan oppfordre til å gjøre sånn eller slik, og forklare hvorfor det ønskes på den måten. Men å si at en elev ikke får ha vaffel i matboksen har skolen enkelt og greit ikke adgang til.

Det er skoleplikt i dette landet. Det vil si at alle barn skal ha en skolegang. Men det er ikke "kun grovbrød med lærerens favorittpålegg"-plikt.

Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:54   #125
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bryr meg sjeldent om hva elevene mine har i matpakka så lenge det er innenfor "normalen". De som har med noe som ser spennende og godt ut får ofte positive kommentarer fra meg.

Når det gjelder å blande seg inn i kostholdet har vi i Norge i dag store helseproblemer relatert til kost. Overvekt er et av dem. Et annet leste jeg om i Aftenposten i går: Om tannråte hos barn. Når går grensen for hvor mye jeg som lærer skal bry meg? Jeg mener at et usunt kosthold også grenser til omsorgssvikt, noe jeg er forpliktet til å melde fra om. Nå gjelder ikke dette den ene vaflen eller den ene kakebiten, men mer et generelt kosthold. Samtidig er den grensegangen vanskelig å gå opp. Alle foreldre mener at de skal bestemme over sine barn.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 17:57   #126
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg bryr meg sjeldent om hva elevene mine har i matpakka så lenge det er innenfor "normalen". De som har med noe som ser spennende og godt ut får ofte positive kommentarer fra meg.

Når det gjelder å blande seg inn i kostholdet har vi i Norge i dag store helseproblemer relatert til kost. Overvekt er et av dem. Et annet leste jeg om i Aftenposten i går: Om tannråte hos barn. Når går grensen for hvor mye jeg som lærer skal bry meg? Jeg mener at et usunt kosthold også grenser til omsorgssvikt, noe jeg er forpliktet til å melde fra om. Nå gjelder ikke dette den ene vaflen eller den ene kakebiten, men mer et generelt kosthold. Samtidig er den grensegangen vanskelig å gå opp. Alle foreldre mener at de skal bestemme over sine barn.

Jeg mener at der det er snakk om å grense til omsorgssvikt så skal du bry deg. Og da skal du bry deg med store bokstaver.

Men der det er uenighet om innhold ellers så mener jeg at du ikke skal bry deg. Det er ikke noen lov mot å gi loff med nugatti på i matboksen her i landet. Jeg ville ikke gjort det selv. Men om jeg hadde gjort det så hadde det vært et valg jeg hadde anledning til å ta.

Jeg forventer at en lærer som er overarbeidet nok som det er prioriterer de oppgavene som må gjøres og overlater kostholdsfrelsingen til noen andre.

Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 18:17   #127
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg følger ikke så nøye med, men når samme elev har med seg skolebolle 2.3 ganger samme uke som eneste matpakke reagerer jeg... Yoghurt, fiskekake osv ville jeg ikke reagert på. Jeg har hørt om en del studier i forhold til barn med atferdsproblemer hvor man har tilbudt frokost hver morgen, og atferdsproblemene/konsentrasjonsproblemene har bedret seg betraktlig. Det er derfor av interesse for meg at barna har med seg en så næringsrik lunsj som mulig slik at timene etter lunsj blir like effektive som timene før.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 19:37   #128
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns man helt klart kan og bør oppfordre til så sunn mat som mulig, komme med eksempler og forslag, og også gå nærmere inn på dette med de aktuelle foreldrene det gjelder. Selvfølgelig skal man bry seg om maten går ut over elevens ytelse, konsentrasjon eller velferd. Sunn mat er kjempeviktig, og foreldre eier ikke barnet sitt og kan gjøre hva de vil med det.
Jeg vil tro at de aller fleste lærere vil ha ganske grei oversikt over hvem i klassen som har med seg bare usunn mat etter ganske kort tid, og jeg syns det virker som det blir merarbeid å kommentere en og annen grov vaffel og matmuffin. Har man ikke oversikt bør man også spare kommentarene til man har det, eventuelt spørre de aktuelle foreldrene om hva det er.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 20:51   #129
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Et spørsmål, litt på siden, til dere som jobber i barnehager: Personalet hos oss påpekte at matpakkeinnholdet var blitt betraktelig bedre de siste årene. Grovere brød, mindre søtt pålegg, mer grønnsaker, middagsrester og variasjon.

Opplever dere det på samme måte, eller det bare vi på den beskyttede vestkanten?

Gammel 15-11-09, 20:53   #130
Pusurkine
Superaktiv

Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns man helt klart kan og bør oppfordre til så sunn mat som mulig, komme med eksempler og forslag, og også gå nærmere inn på dette med de aktuelle foreldrene det gjelder. Selvfølgelig skal man bry seg om maten går ut over elevens ytelse, konsentrasjon eller velferd. Sunn mat er kjempeviktig, og foreldre eier ikke barnet sitt og kan gjøre hva de vil med det.
Jeg vil tro at de aller fleste lærere vil ha ganske grei oversikt over hvem i klassen som har med seg bare usunn mat etter ganske kort tid, og jeg syns det virker som det blir merarbeid å kommentere en og annen grov vaffel og matmuffin. Har man ikke oversikt bør man også spare kommentarene til man har det, eventuelt spørre de aktuelle foreldrene om hva det er.

Problemet for læreren er vel ikke den ene grove vaffelen, men snarere at alle de andre går hjem og forteller at "de andre har med vaffel på skolen, det vil jeg også", og så flyttes fort grensene.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 20:55   #131
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Et spørsmål, litt på siden, til dere som jobber i barnehager: Personalet hos oss påpekte at matpakkeinnholdet var blitt betraktelig bedre de siste årene. Grovere brød, mindre søtt pålegg, mer grønnsaker, middagsrester og variasjon.

Opplever dere det på samme måte, eller det bare vi på den beskyttede vestkanten?

Der jeg jobber har vi all mat selv til barnaså der kan jeg ikke si noe om.Der mini går så ser jeg at det er bedre matpakker enn når jeg jobbet på Oslo øst. Skal muligens ikke så mye til siden det stort sett var wienerbrød, pommesfrites eller loff med sjoko på.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 21:02   #132
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes matpakkene har blitt betraktelig bedre. Nå er det bare frokost-matpakke hos oss, men jeg er imponert over kreativiteten og innholdet. Tidligere var det mye rart og nå er det særs sjelden jeg ser nugatti eller annet sukkergreier. Det er selvsagt en og annen som har med sjokoladekake, muffins (nei, ikke matmuffins) og slike ting. Men det er klart et sjeldent fenonmen. Det var mye mer sukker i matpakkene før. Nå er det for eksempel mye mer frukt og grønt. Det var høyst uvanlig før. Det er i alle fall mitt inntrykk.

Gammel 15-11-09, 21:11   #133
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes det er helt OK med noen regler, men da må de opplyses om og foreldrene må få si fra om de ikke er enige.
F.eks. synes jeg det er helt OK at sjokoladepålegg ikke trenger å være på skolematen - uten at det er noen kampsak for meg.

Og kanskje oppfordre foreldrene til å legge litt omtanke i matpakken, sånn at det blir fristende å spise den.

Å nekte unger å spise matpakken sin synes jeg rett og slett er hårreisende. Og at man lager en grov vaffel er vel bare supert? Selve formen på en vaffel sier jo ikke noe om hva den inneholder, det er jo bare en måte å steke et slags brød på.

Helt enig med mkj.

Hadde jeg vært lærer her så ville jeg ha tatt det opp på et foreldremøte. Nå kan høstens foreldremøte være gjennomført, men et alternativ er å skrive en info om matpakker, og komme med en god oppskrift på en sunn vaffelrøre.

Det skolen også kan gjøre er å ha tema om sunn og usunn mat for å bevisstgjøre barna. De kan klippe ut fra reklame sunn mat og usunn mat og lime den sunne maten på et grønt ark og usunt på et rødt ark. Prinsippet er trafikklysene, grønt for at man kan spise dette, og rødt for at dette bør man ikke spise mye av. Det er en fin måte å konkretisere på.

Helsesøster kan også dras inn her hvor hun snakker om kosthold, kroppen vår osv.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 21:37   #134
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet jo ikke hvordan det var før, men de to østkantbarnehagene vi har hatt vårt barn i har vært preget av sunne og varierte matpakker. Selvsagt er det ett og annet nugattibarn, men de er i et absolutt mindretall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:12   #135
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Rine - det du sier får meg til å tenke på noe annet.

Hvilken rett har skolen til å sette alle mulige slags regler egentlig? Jeg kan ikke se et eneste sted at det er hjemmel for at skolen skal kunne nekte en elev å spise maten sin på grunnlag av hva den består av. Med mindre man må fordi det er fullt av et allergen som kan forårsake skade på andre.

Jeg synes det er fint med regler på ting der det er hensiktsmessig. Men jeg opplever at spesielt på skolen så settes det gjerne ned en masse regler som forventes fulgt. Men det er faktisk ikke sånn at skolen har anledning til å sette disse reglene. Den kan oppfordre til å gjøre sånn eller slik, og forklare hvorfor det ønskes på den måten. Men å si at en elev ikke får ha vaffel i matboksen har skolen enkelt og greit ikke adgang til.

Det er skoleplikt i dette landet. Det vil si at alle barn skal ha en skolegang. Men det er ikke "kun grovbrød med lærerens favorittpålegg"-plikt.

Tja....Det er jo en offentlig skole, og jeg tenker at den må gå foran med et godt eksempel. Det er jo merkelig hvis man lærer om sunn mat i Mat og Helse i 3. time mens det er fritt fram for cola og skoleboller i lunsjen rett etterpå. En annen ting er jo at dårlig mat ofte får konsekvenser for oppførselen til barna. At elevene blir slappe av næringsfattig mat, går jo bare ut over dem selv, men jeg synes jo synd på de elevene som må tilbringe tid i samme rom med tre-fire stykker som er skyhøye på sukker hele tiden.

Skolen har faktisk full anledning til å lage regler, (det tror jeg vi alle skal være glade for) og siden det er utrolig vanskelig å lage regler som passer utmerket for 400 elver, kan de nok virke firkantede og lite hensiktsmessige for noen. Skolen må ta hensyn til alle, og det kan jo faktisk gå ut over en uskyldig tredjepart dersom Per og Ole spiser kanelboller i lunsjen hver dag.

Det er faktisk ikke skoleplikt i Norge, det er undervisningsplikt. Det betyr at foreldre og elever som har problemer med å innordne seg skolens reglement, eller rett og slett ikke er fornøyde med skolen, har full anledning til å bytte skole, eller å drive hjemmeundervisning med barnet.

Sist redigert av rine : 15-11-09 kl 22:20.
Gammel 15-11-09, 22:26   #136
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det virkelig noen som sender med kaker og muffins til frokost? Jeg har bare sett sunne matpakker i barnehagen med grovt brød, frukt og grønt. Med mindre innhold av yoghurt medfører at den synker veldig i verdi. På skolen er det litt annerledes har jeg skjønt, jeg har fått pepper fra guttene fordi de ikke får saft og kjeks på tur. Jeg har etterhvert skjønt at det er ganske vanlig, og jeg hadde syntes det hadde vært helt ok hvis de ikke var på tur så ofte, men det er jo ukentlig.

Gammel 15-11-09, 22:34   #137
Pusurkine
Superaktiv

Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

VI bor på "beste vestkant", og min 7-åring påstår stadig at alle andre har med kaker osv noen ganger, han får ikke det. Om det de andre har med i virkeligheten er muffins med grovt mel etc, det vet jeg ikke, men han oppfatter det som kaker iallefall, og mener at kaker er helt OK del av en matpakke, for det er jo helt vanlig. Han synes vi er kjipe som aldri sender med slikt.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-09, 22:36   #138
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

På vår skole er det også ganske vanlig, men om det er til frokost eller lunsj de spiser vafler og muffins, aner jeg ikke.

Gammel 15-11-09, 22:49   #139
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det virkelig noen som sender med kaker og muffins til frokost? Jeg har bare sett sunne matpakker i barnehagen med grovt brød, frukt og grønt. Med mindre innhold av yoghurt medfører at den synker veldig i verdi. På skolen er det litt annerledes har jeg skjønt, jeg har fått pepper fra guttene fordi de ikke får saft og kjeks på tur. Jeg har etterhvert skjønt at det er ganske vanlig, og jeg hadde syntes det hadde vært helt ok hvis de ikke var på tur så ofte, men det er jo ukentlig.

Hohoho, jeg kan bruke lang lang tid på å fortelle om alle fantastiske variantene jeg har sett i løpet av min karriere. Boks fyllt med potetgull (og ja, bare det!), 5-åringer som har kun en litago-yoghurt som lunsj, en gutt som kom med sjokoladekake og muffins (ikke matmuffins), brus på termos, Solrik-juice som drikke, eplekake.... Jeg kan holde på i evigheter. Jeg har nesten sluttet å bli sjokkert. Der jeg jobber nå er det veldig mye bedre og matpakkene har generelt blitt mye bedre (nå snakker jeg barnehage - skole har jeg ingen aning om). Men jeg har en førsteklassing som ofte kommer storøyd hjem og forteller med misunnelse i stemmen om hva de andre har hatt i matpakken og der er det visstnok også en del "interessant".

Gammel 15-11-09, 22:57   #140
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har vel i alle fall mine unger en tendens til å la det som 1-2 andre barn har/får/gjør 1-2 ganger bli til ALLE, og HELE TIDEN.

Det skjer en gang i skuddåret at det legges ved en svele i matboksen til mine unger, etter søndagen. Og om andre gjør det samme en sjelden gang, så vil det jo skje innimellom, at noen har med noe ekstra staselig. Det får de nesten bare leve med altså. Og vi foreldre får ha nok is i magen til å gjøre det vi syns er best, selv om det blir litt mas dann og vann.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.