Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 14:37   #1
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Jaha.. Jeg ble litt sånn "hallo" av hele greia, og synes Dronningen kanskje ikke kan anta at de av oss som som _ikke_ heier på mannen hennes har et sykelig, narcissitisk og oppkonstruert selvbilde på grunn av manglende kjærlighet i barndommen. Uten at jeg kan si det sikkert selvsagt.

Dere kan tøyse og tulle alt dere vil. Men ja jeg finner det særdeles merkelig at noen velger å fokusere mer på at noen sier i fra (som en slags provokasjon) enn saken det sies i fra om. Jeg gjør det. Enkelt og greit. Så kan dere diskutere det opp og i mente, men det endrer ikke på det faktum at jeg sier i fra når det gjelder ting som berører mine barn. Det spiller ingen rolle hva det er eller hvor det er, og det spiller ingen rolle hvem du er. Det handler ikke om å heie på noen, eller om det var mannen eller meg eller noen andre som sa i fra. Det handler ikke om politi eller norges lover eller "å kjenne sin rett". Denne saken er ikke en unik sak med mange sider. Det handler bare om å forvente at noen grei, og spesielt når det er unger involvert, og skuffelsen over at noen velger å ikke være det. Noen velger å ikke bry seg. Ser man ikke den, så ser man bare rett og slett det man har bestemt seg for å se. At jeg tror jeg er noe, eller noe sånt. Komme her og komme her. Kommandere verden rundt. Bla bla.

Nå har jeg ikke lest alt jeg heller, bare sjekket litt på oppdateringer i ny og ne. Men føler vel litt som andre her at dette innlegget ble virkelig tatt tak i for alt det var verdt.

Sist redigert av Dronningen : 14-11-09 kl 14:52.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:04   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Dere kan tøyse og tulle alt dere vil. Men ja jeg finner det særdeles merkelig at noen velger å fokusere mer på at noen sier i fra (som en slags provokasjon) enn saken det sies i fra om. Jeg gjør det. Enkelt og greit. Så kan dere diskutere det opp og i mente, men det endrer ikke på det faktum at jeg sier i fra når det gjelder ting som berører mine barn. Det spiller ingen rolle hva det er eller hvor det er, og det spiller ingen rolle hvem du er. Det handler ikke om å heie på noen, eller om det var mannen eller meg eller noen andre som sa i fra. Det handler ikke om politi eller norges lover eller "å kjenne sin rett". Denne saken er ikke en unik sak med mange sider. Det handler bare om å forvente at noen grei, og spesielt når det er unger involvert, og skuffelsen over at noen velger å ikke være det. Noen velger å ikke bry seg. Ser man ikke den, så ser man bare rett og slett det man har bestemt seg for å se. At jeg tror jeg er noe, eller noe sånt. Komme her og komme her. Kommandere verden rundt. Bla bla.

Nå har jeg ikke lest alt jeg heller, bare sjekket litt på oppdateringer i ny og ne. Men føler vel litt som andre her at dette innlegget ble virkelig tatt tak i for alt det var verdt.

Synes du generelt det er bra å si ifra om man reagerer på noe som angår barn? Jeg er ofte veldig uenig med deg i mange diskusjoner rundt barneoppdragelse etc, men hadde jeg møtt deg IRL hadde jeg neppe gått bort og sagt at du burde gjøre ting annerledes med barna dine.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:59   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Synes du generelt det er bra å si ifra om man reagerer på noe som angår barn? Jeg er ofte veldig uenig med deg i mange diskusjoner rundt barneoppdragelse etc, men hadde jeg møtt deg IRL hadde jeg neppe gått bort og sagt at du burde gjøre ting annerledes med barna dine.

Hun sa at hun reagerer på ting som berører hennes barn. (Og at hun forventer/ønsker at folk skal være greie når det skjer.)

Gammel 14-11-09, 22:42   #4
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hun sa at hun reagerer på ting som berører hennes barn. (Og at hun forventer/ønsker at folk skal være greie når det skjer.)

Enkelt og greit. De fleste gjør jo det.

Opprinnelig lagt inn av nam, her.

Leser du og din mann innholdet i innleggene til de dere kritiserer??
Finnes det ikke en sjanse for at dere mistolker noe her? Eller mener du seriøst at jeg må være et vemmelig menneske ut i fra hva jeg har skrevet her?

Jeg har lest gjennom tråden nå, og ser jo at de aller fleste har en lik oppfatning av dette, mens noen få - svært få - reagerer veldig i motsatt retning. Du snakker bl.a. om hvor sint du ville blitt, som en form for trussel. Så ja jeg står fortsatt for det jeg mener, basert på det du skriver.

Gammel 14-11-09, 22:53   #5
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig i at det er naturlig å reagere på ting som berører barna, men det spiller jo absolutt en rolle hva, og i hvor stor grad det berører dem. Hvis fremmede prøvde å dra barnet mitt med i en bil, eller prøvde å gi det ettellerannet uten min tillatelse, ville jeg nok reagert. Jeg ville ikke reagert (i betydningen "nå skal du jammen høre her..") dersom jeg og barna gikk forbi en bil som sto på tomgang. For at jeg skal reagere med å irettesette fremmede mennesker, må handlingene deres enten representere en reell fare for barna mine, eller være av mindre alvorlig grad, men noe som gjentar seg ofte.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 17:39   #6
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Det er jo ikke tøys det som kommenteres. Det kommenteres jo at det er ganske frekt av dere å ta det så langt som dere dro den, fordi noen kritiserer deres oppfatninger av rettigheter til å kommandere andre. Ingen her har sagt at det er feil å si i fra, eller å bry seg om andre.

Leser du og din mann innholdet i innleggene til de dere kritiserer??
Finnes det ikke en sjanse for at dere mistolker noe her? Eller mener du seriøst at jeg må være et vemmelig menneske ut i fra hva jeg har skrevet her?

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:24   #7
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men altså, det innlegget jeg siktet til oppfattet jeg som helt uproposjonalt i forhold til det som ble skrevet vedr det å "ta seg til rette" i andres bil. Jeg synes at du skyter spurv med kanoner ved å dra inn barndomsopplevelser og dårlig selvtillit fordi jeg ikke hadde synes det var bare helt greit at du eller mannen din eller hvemsomhelst hadde slått av _min_ bilmotor. Jeg tror bare ikke man kan forvente at noen er enige med en selv i ett og alt, og jeg synes ikke de dermed sagt fortjener merkelappene du/dere setter på dem.

Helt ærlig? Det kan virke som om du ikke helt klarer å respektere at ikke alle synes at dette ikke var greit, at du ble litt tatt på senga når ikke alle applauderte. Vi er heldigvis en fargerik gjeng her inne, uenighet bør man takle uten å dra inn Frp eller narcisme.

Gammel 15-11-09, 13:22   #8
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Helt ærlig? Det kan virke som om du ikke helt klarer å respektere at ikke alle synes at dette ikke var greit, at du ble litt tatt på senga når ikke alle applauderte.

Jepp. Jeg ser at du forsøker å bruke det mot meg på en måte, men samtidig så er det jo sakens kjerne. Helt riktig.

Gammel 15-11-09, 17:03   #9
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Jeg ser at du forsøker å bruke det mot meg på en måte, men samtidig så er det jo sakens kjerne. Helt riktig.

...

Gammel 15-11-09, 17:20   #10
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hmmm bilen starter jeg 10 minutter før vi drar ja. Og i hjemmespl starter vi alle bilene før vi skal ut å kjøre. Har faktisk aldri falt meg inn at dette er et problem. Dette er jo på de kaldeste dagene i året,så er ikke mange dagene det gjelder. Jaja alt hva man lærer at man skal ha dårlig samvittighet for.

Gammel 22-11-09, 01:39   #11
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Hmmm bilen starter jeg 10 minutter før vi drar ja. Og i hjemmespl starter vi alle bilene før vi skal ut å kjøre. Har faktisk aldri falt meg inn at dette er et problem. Dette er jo på de kaldeste dagene i året,så er ikke mange dagene det gjelder. Jaja alt hva man lærer at man skal ha dårlig samvittighet for.

Har du virkelig aldri reflektert over miljøperspektivet i å la bilen stå på tomgang? Har du sovet i miljøvern-debatten de siste 20 årene? Så kan vi snakke tomgasser, støy og så videre. Jeg skjønner ikke at folk i 2009 ikke tenker over miljøkonsekvensene av sine daglige handlinger. Virkelig ikke!

Gammel 22-11-09, 12:35   #12
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Har du virkelig aldri reflektert over miljøperspektivet i å la bilen stå på tomgang? Har du sovet i miljøvern-debatten de siste 20 årene? Så kan vi snakke tomgasser, støy og så videre. Jeg skjønner ikke at folk i 2009 ikke tenker over miljøkonsekvensene av sine daglige handlinger. Virkelig ikke!

Hadde det vært noe jeg hadde gjort hver dag så. Men bilen forurenser like mye da det er veldig kaldt om jeg starter den 2 ganger,siden bilen ikke rekker å bli varm mellom hjemmet og bhg. Har jeg sovet i miljødebatten?Nei men det er rett og slett ikke det som opptar meg mest.

Emneord
barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:02.