Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Men er det greit å utføre selvtekt på denne måten?
Jeg synes ikke det er greit med tomgangskjøring der det er skiltet om at man skal la det være, men å ta nøklene og hive dem i vannet, slik enkelte her har skissert, er for meg så på viddene at jeg blir bortimot målløs (særlig )
Fordi andre er dustete så kan jeg også være det?
Jeg tror faktisk ikke det heller er lov å ta seg til rette i privat eiendom på den måten?
Selvtekt? Å si i fra på en i utgangspunktet vanlig måte? Tror de aller fleste hadde tatt henstillingen og forstått dette, men dette var vel mer bare et eksempel på at noen gir faen fordi det passer dem. Hadde det vært noe speiselt problem som gjorde at man måtte ha bilen i gang burde man da heller forklare det, enn å glefse tilbake?
I utgangspunktet sa jeg det fordi jeg regnet med at han kanskje ikke var klar over det, eller at det var noe ubevist. Og strengt tatt vil det også være i mot reglene etter veitrafikkloven - med grunnlag for bruk av skjønn. Jeg tror ikke det at man ville holde seg varm utenfor en barnehage går inn under dette.
Videre har barnehagen tatt opp dette problemet så mange ganger, og alle som starter blir informert om reglene (som er nå ennå mer klargjort med skilt).
Jeg må videre si at jeg synes det også blir ubehagelig, spesielt nå når det er kaldt, at det kommer eksos sivende inn i min bil hvis bilen ved siden skal stå å gå på tomgang.
|