|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Nå har det kommet opp lapper på døra i barnehagen, i tillegg til at det allerede var informert om på foreldremøtet i høst + på websiden. Parkeringen er klin inntil barnehagen, og det er i bunn og grunn ingen årsaker til å holde bilen i gang egentlig. Selv babyer tåler da frisk luft.
I couldn`t care less.
Du går vel ikke fra en baby i bil? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Jo, det gjør jeg.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men du ser ikke problemene i å kjøre en bil som ikke tilfredstiller de tekniske kravene man egentlig har? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Men er du ikke redd for at det skal skje noe med babyen eller bilen når du ikke er til stedet og bilen står på tomgang da? Hva om det oppstår brann f.eks.? Trodde ikke at det var lov å la barn være alene i bilen jeg, tomgang eller ei.
|
|
|
#6 |
|
can-jur
|
Nei, det er jeg ikke. Skulle jeg vurdet faren for det som så stor at jeg måtte tatt lillebror med inn alltid, ja, så kunne jeg aldri kjørt bil.
|
|
|
|
#7 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vel. Om bilen hadde tatt fyr og du hadde vært der, hadde du jo kunnet fått ut ungen. Og om det plutselig skulle skjedd ungen(e) noe hadde du jo kunnet hjulpet ham/dem der og da.
|
|
|
#8 |
|
can-jur
|
Å foreta en risiko analyse er vel så langt fra banalt som det er mulig å komme. Og jeg har, etter å ha vurdert risikoen for bilbrann, kommet til at den risikoen er så liten at risikoen ikke oppveier fordelene med å la lillebror sitte igjen i bilen. At andre vurderer risikoen til å være så stor at det oppveier for ulempene, har jeg ingen problemer med. Men jeg vurderer det altså ikke sånn. Med klare ord: om lillebror skulle omkommet i bilbrann så vil jeg anse det som en uhell og ikke klandret meg selv mer enn jeg ville gjort ved andre uhell.
|
|
![]() |
| Emneord |
| barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|