|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Drømmer
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Dere som har svart at dere hadde stoppet bilen om det ikke sattnoen inni: mener dere det seriøst? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Helt konge
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)
Jeg kjenner jeg jeg blir både fly forbannet og mer til med tanke på mennesker som utsetter barn (og andre) for en slik fare som en bil som står åpen, i gang og klar for å kjøres er. Da har jeg ikke nevnt miljøaspekteret ved det en gang. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Jeg får faktisk lyst til å røske nøklene ut av tenningen, låse dørene, og kitte nøkkelen til skogs. Hvis jeg først skulle gjort det? |
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Tittel og tittel....
|
Men lot du bilen stå på tomgang hele dagen på jobb da? Jeg kan ikke helt skjønne at bilen skal bli så kald de minuttene man er inne i barnehagen at den ikke starter igjen.
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
OK, så ikke bare syns du det er greit å la bilen stå på tomgang, du gjør det gjerne lenge også?
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Helt konge
|
På den måte forurenset du ikke? Når du satte den langt vekk fra barnehagen, liksom. Da ville sikkert heller ikke noen kunne sette seg inn i bilen og fyke avgårde med den. Lurt! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Drømmer
|
Sa jeg at jeg hadde gjort det, nei.. Men muligens om jeg måtte latt bilen stå å gå å da hadde jeg selvsagt levert raskt om jeg måtte det.Nå er parkeringen til barnehagen ett stykke unna uansett da så. Men jeg har aldri latt den gå på tomgang hittil og ville aldri gjort detom det ikke var tvingende nødvendig .Jeg liker heller ikke de som lar den gå på tomgang hver dag og de finnes mange av de også. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Helt konge
|
Jeg kjenner jeg blir litt dramatisk og sier som så at det på mange måter ikke er så farlig om man ikke rekker å komme tidsnok på jobb hvis man kan la vær å utsette andre og deres barn for en slik potensiell dødsfare som bil på tomgang er. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan jo være mange andre grunner også at en lar bilen stå på tomgang, men jeg tviler på at de fleste har så veldig god grunn i det hele tatt. Til og med når vi har hatt flatt batteri og har måttet starte bilen med startkabler hver gang så har jeg stoppet bilen utenfor barnehagen når jeg skulle hente. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Ja, det er jeg jo helt med på, men jeg svarte ut fra at det var fordi det var kaldt, og at bilen var kald, og derfor var vond å starte igjen hvis den stoppet. |
|
|
|
#13 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Sukk - om trass (og ikke de på tre år)Nå har det kommet opp lapper på døra i barnehagen, i tillegg til at det allerede var informert om på foreldremøtet i høst + på websiden. Parkeringen er klin inntil barnehagen, og det er i bunn og grunn ingen årsaker til å holde bilen i gang egentlig. Selv babyer tåler da frisk luft.
I couldn`t care less.
Du går vel ikke fra en baby i bil? |
|
|
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
Jo, det gjør jeg.
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men du ser ikke problemene i å kjøre en bil som ikke tilfredstiller de tekniske kravene man egentlig har? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Men er du ikke redd for at det skal skje noe med babyen eller bilen når du ikke er til stedet og bilen står på tomgang da? Hva om det oppstår brann f.eks.? Trodde ikke at det var lov å la barn være alene i bilen jeg, tomgang eller ei.
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
Nei, det er jeg ikke. Skulle jeg vurdet faren for det som så stor at jeg måtte tatt lillebror med inn alltid, ja, så kunne jeg aldri kjørt bil.
|
|
|
|
#19 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vel. Om bilen hadde tatt fyr og du hadde vært der, hadde du jo kunnet fått ut ungen. Og om det plutselig skulle skjedd ungen(e) noe hadde du jo kunnet hjulpet ham/dem der og da.
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
Å foreta en risiko analyse er vel så langt fra banalt som det er mulig å komme. Og jeg har, etter å ha vurdert risikoen for bilbrann, kommet til at den risikoen er så liten at risikoen ikke oppveier fordelene med å la lillebror sitte igjen i bilen. At andre vurderer risikoen til å være så stor at det oppveier for ulempene, har jeg ingen problemer med. Men jeg vurderer det altså ikke sånn. Med klare ord: om lillebror skulle omkommet i bilbrann så vil jeg anse det som en uhell og ikke klandret meg selv mer enn jeg ville gjort ved andre uhell.
|
|
![]() |
| Emneord |
| barn, bilnøkkelvandaler, empati, fp dynamikk, hensyn, miljøsvin, mobbing, omsorg |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|