|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fastlegene skal få mindre makt i forhold til sykemeldinger
Min kroniske sykdom er det best at jeg går hos spesialist, fastlegen kan utrolig lite om den. Men hun ville ikke henvise meg videre, Er det noe vits da? Sa hu.
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Jeg trodde vitterlig at kronikere var en gruppe som fikk jevnlig oppfølging av spesialist jeg. |
|
|
|
#3 |
|
anglofil
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fastlegene skal få mindre makt i forhold til sykemeldingerJeg er veldig enig med det Hattifnatten sier. Synes forøvrig det er fryktelig vanskelig å skulle uttale seg om andre sin sykdom men det kan da ikke være tvil om at det bladt vår generasjon hersker en helt annen holding til det å sykemelde seg en det som var tilfelle med våre foreldre.
|
|
|
#4 |
|
representert
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke alle leger som henviser videre, tror det går på æren løs noen ganger. Men heldigvis er jeg ikke alltid av den typen som gir meg, så jeg får somregel viljen min, tilslutt. Ikke alle dager som er gode krangledager.
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Etter mer enn 6 mnd uten utsikt til bedring og full sykemelding bør man da vel virkelig få en nevrolog til å se på det? Missa?
Nettopp. I refusjonssystemet er det varighet utover 3 mnd av et kalenderår som tilsvarer kronisk sykdom. Er det noen type kronikere som ikke har spesialistkonsultasjoner (i tillegg til fastlegen sin, seff)?
Men i så tilfelle er jo dette forslaget en klar hjelp for pasienten, slik at man slipper å ta slike kamper?
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Ehh, men du om man er kronike og ikke fastlegen gjør jobben sin skifter man først fastlege og deretter klager man til fylkeslegen. Mulig det er noe jeg ikke skjønner men som kroniker selv vet jeg at jeg ikke hadde latt meg behandle slik, man vil da være friskest mulig.
Det er jo tydeligvis det selv om jeg ikke skjønner hvorfor det er slik (se over). Fastlegen skal jo kun holde skuta på rett kjøl mellom spesialistkonsultasjonene etter hva jeg har fåt med meg da. |
|
![]() |
| Emneord |
| høyre, nav, sykemelding |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|