Sv: Ryanair
Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.
Ønsker man mat servert så velger man vel et annet selskap, og betaler kanskje mer for å få den servicen. Ønsker man den ikke så er det jo greit å ha muligheten til å slippe å betale for den. Ryanair selger jo også noe tjafs ombord og man kan ta med seg egen mat hvis man må spise mens man flyr.
Maten er ikke en slik merkostnad ombord i fly, og svært ofte må man betale for maten selv (turisktklassse hos SAS må man også betale for evt.mat man kjøper ombord, og den er ikke inkludert i prisen). Det man betaler for er en pakke som innebærer fleksibilitet i billetten, assistanse for de som måtte trenge det, hjelp ved uregelmessigheter og tilgang til et stort rutenett og nesten alltid og uten unntak gunstigere avgangstids-tider og mer sentrale flyplasser. Mange velger Ryanair helt til den dag de av en eller anne årsak ikke rekker flyet. Etter det flyr de færreste Ryanair - og da må man heller ikke spille overrasket og skuffet over at man ikke får den hjelpen man forventer fra et hvilket som helst annet flyselskap.
Det moralske spiller en STOR rolle for meg ved valg av varer og tjenester uansett hva jeg skal betale for. Ved å kjøpe flybilletter hos Ryanair så støtter man opp om deres forferdelige personalpolitikk og useriøsitet. Det vil ikke jeg betale for.