Sv: Folks forhold til banning i dag
Opprinnelig lagt inn av Tito, her.
Om man har et barn som banner, eller et barn som ber noen la være å banne så er det egentlig begge deler som kommer fra foreldrene. At dere gjør min unge ut til å være verstingen fordi hun sier sin mening, i stedet for å velge å banne selv, er egentlig ganske latterlig.
Dette er ikke så svart-hvitt som du fremstiller det her. Er det sånn at man enten må være besservisser eller bannegæren? Jeg tror ikke det.
Opprinnelig lagt inn av Tito, her.
Hun sier bare banning er galt, som hun har lært hjemmefra, og det burde hun få lov til uten å bli kalt besserwisser.
Bare for ordens skyld - jeg ville aldri kalt datteren din en besserwisser direkte til henne. Jeg sa det til deg, om henne. Selvsagt er det bra at barna lærer å stå for sine egne meninger, men det er mange måter å gjøre dette på. En måte som ikke er særlig bra, er å gå og rette på andre.
Og så føler jeg for å legge til at jeg på ingen måte følte meg truffet av innlegget ditt, for jeg banner særs lite og barna mine gjør det ikke i det hele tatt. Jeg syns bare innlegget ditt bar preg av høy tante Sofie-faktor.
Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.
Jeg synes i grunn dette er en tråd man bør tåle å få pepper i. Når trådstarter her går ut med at en type opptreden er feil eller dårlig, og at det skyldes at man er mindre evnerik - da kan man ikke forvente annet enn reaksjoner. Hva er ellers grunnen til å legge ut tråden? At en gjeng brukere skal sitte og okke seg sammen over ungdommen nå til dags? Dette er da en harmløs tråd, hvor brukerne er delt i to. Tito får både støtte og motbør.
At mange har hengt seg opp i datterens moralisering er kanskje ikke så hyggelig, det forstår jeg. Men det er nå engang slik på FP at man ikke får lov til å etablere sannheter helt uten videre - man blir konfrontert. Og det er vel en god ting?
Fullstendig enig.