|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
strikker
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenVi tar heller med ungene på isfiske selv. Da er vi flere voksne enn barn.
![]() |
#22 |
Einsam
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg synes Biri høres ut som et mye bedre forslag enn Skumsjøen |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagen
Nei jeg synes ikke det var så innlysende, og det er derfor jeg spør. Hva er det som gjør dere utrygge? Hullet i isen? Å være på et islagt vann? Skiller dere isåfall mellom å gå på skøyter og å isfiske der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenDet var en direkte toskete formulering synes jeg. Litt i kategorien med vingkatalogen som skrev at bredbånd på rommet ville være morsomt for fedrene, og trygge barnebasseng for hønemødrene. Eller som dama som holdt førstehjelpskurs for oss foreldre og de ansatte i barnehagen sa; "Mammaene blir jo gjerne redde når barna blir lagt inn på sykehus". Jeg valgte ikke Tante Grønn sin variant om å la det bli forbigått i stillhet.
![]() |
#28 |
Absolut ateist
|
På hva føler du deg ikke trygg?
![]() |
#31 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke pilkehullet jeg er redd for at de skal ramle i, for så store er ikke hullene. Men at det skal være noen svake punkter på isen så de går igjennom farte ofte gjennom hodet mitt da vi hadde med 18 unger for å pilke.
![]() |
#32 |
strikker
Vet ikke helt, is, vann, mange barn, kanskje få voksne?
![]() |
#33 |
Nå da?
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenIsfiske skremmer meg ikke, men jeg hadde typisk reagert på formuleringen. Den er som skrevet for å provosere meg.
![]() |
#34 |
trenger lading
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenSkulle egentlig ikke diskutere OM de skulle på isfiske (men det er ikke alltid det diskuteres det hovedinnlegger egentlig vil
![]() |
#35 |
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenJeg ble faktisk veldig overrasket over hvor mange som ikke synes noe om det. Jeg er oppvokst noen meter fra vann med is på. Og bor nå med det samme vannet. Vi har ikke vert utpå i år. Men det er fordi det ikke har vert trykt. Kommer det opp mot 15 cm så er hele familien min utpå der ihvertfall. Men isfiske driver vi ikke med. Er ikke fisk i vannet her uansett om det er is eller båt man fisker fra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenKlønete formulert, men jeg vil tro det ble skrevet i "beste mening", så jeg hadde vel ikke tatt det noe videre utover det, hvis det ikke falt seg naturlig å nevne det litt spydig humoristisk.
![]() |
#38 |
trenger lading
|
Skumsjøen padler vi kano på, men ikke Mjøsa
![]() |
#39 |
strikker
Jeg er litt hysterisk sikkert.
![]() |
#40 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Merkelig formulering fra barnehagenSist jeg var med på isfiske denne vinteren gikk boret 40 cm før det traff vann. Dersom det er noen svake punkter på den isen regner jeg med at selv de er mye mer enn trygge nok. (Og det kommer fra en som synes det er mer naturstridig å gå på islagte vann enn å fly i en enorm, tung dings med motor. ) |
![]() |
![]() |
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|