Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Merkelig formulering fra barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-09, 22:38   #21
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Merkelig formulering fra barnehagen

Vi tar heller med ungene på isfiske selv. Da er vi flere voksne enn barn.

Gammel 17-02-09, 22:38   #22
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes Biri høres ut som et mye bedre forslag enn Skumsjøen

Jeg har kjørt bil på mjøsisen i mange år, den tåler hvertfall en barnehageflokk etter denne kuldeperioden.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:40   #23
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har hatt med storebror på isfiske selv, men ser ingen grunn til at han ikke skal få dra med barnehagen også. Spør som Sitron, hvorfor?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:41   #24
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Spør som Sitron, hvorfor?

Fordi man ikke føler seg trygg på det, enkelt og greit.

Gammel 17-02-09, 22:42   #25
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Nei jeg synes ikke det var så innlysende, og det er derfor jeg spør. Hva er det som gjør dere utrygge? Hullet i isen? Å være på et islagt vann? Skiller dere isåfall mellom å gå på skøyter og å isfiske der?

Gammel 17-02-09, 22:42   #26
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror jeg ville blitt med selv jeg.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:43   #27
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var en direkte toskete formulering synes jeg. Litt i kategorien med vingkatalogen som skrev at bredbånd på rommet ville være morsomt for fedrene, og trygge barnebasseng for hønemødrene. Eller som dama som holdt førstehjelpskurs for oss foreldre og de ansatte i barnehagen sa; "Mammaene blir jo gjerne redde når barna blir lagt inn på sykehus". Jeg valgte ikke Tante Grønn sin variant om å la det bli forbigått i stillhet.

Gammel 17-02-09, 22:43   #28
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

På hva føler du deg ikke trygg?

Gammel 17-02-09, 22:44   #29
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg tror jeg ville blitt med selv jeg.

Det kunne jeg helt klart ha gjort.

Gammel 17-02-09, 22:45   #30
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Idiotformulering – og garantert noe som ville utløst et temmelig ironisk svar fra undertegnede.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:45   #31
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Nei jeg synes ikke det var så innlysende, og det er derfor jeg spør. Hva er det som gjør dere utrygge? Hullet i isen? Å være på et islagt vann? Skiller dere isåfall mellom å gå på skøyter og å isfiske der?

Det er ikke pilkehullet jeg er redd for at de skal ramle i, for så store er ikke hullene. Men at det skal være noen svake punkter på isen så de går igjennom farte ofte gjennom hodet mitt da vi hadde med 18 unger for å pilke.

Det er ett kjempeansvar å ha med mange unger på steder med vann, da må jeg ha kontroll!!

Gammel 17-02-09, 22:46   #32
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

På hva føler du deg ikke trygg?

Vet ikke helt, is, vann, mange barn, kanskje få voksne?

Det finnes ting man ikke føler seg trygg på, og da lar man heller vær.
Det er jo ikke som om barna mine ikke får være med på å pilke, vi tar de med selv om de vil.

Gammel 17-02-09, 22:46   #33
Alexa
Nå da?

Alexa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 5
Alexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populærAlexa er populær
Standard

Isfiske skremmer meg ikke, men jeg hadde typisk reagert på formuleringen. Den er som skrevet for å provosere meg. Innenfor hjemmets fire vegger iallefall.
Jeg kan heller ikke se forskjell på isfiske og skøytetur, men nå har vi barnehage rett ved et stor vann som har is om vinteren, og jeg kan ikke tenke meg at jeg hadde reagert på en isfisktur om det hadde blitt foreslått.

Er det det å ta barna ut på isen som er skremmende?

Gammel 17-02-09, 22:46   #34
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Skulle egentlig ikke diskutere OM de skulle på isfiske (men det er ikke alltid det diskuteres det hovedinnlegger egentlig vil), men det er tydelig sterke motforestillinger mot slikt.
Som Sitron og Mei blir jeg ganske overrasket over at så mange er så negative til isfiske.
Det første året mine barn gikk i barnehagen la isen seg på Mjøsa før jul. I februar/mars pleier de å reise på skitur med barnehagen (ikke de aller minste), men det året hadde vi skidag på Mjøsa, rett nedenfor barnehagen. Jeg hadde fri den dagen og ble med. Kjempelurt i forhold til barn som måtte på do, sove osv. Eneste dumme var jo at det ikke var så gode spør på Mjøsa, så min 2 1/2 åring som kun hadde gått noen få turer på ski hadde litt problemer og ble sint på skiene sine...

I "gamle dager" () hadde de billøp på Mjøsa....

Gammel 17-02-09, 22:48   #35
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble faktisk veldig overrasket over hvor mange som ikke synes noe om det. Jeg er oppvokst noen meter fra vann med is på. Og bor nå med det samme vannet. Vi har ikke vert utpå i år. Men det er fordi det ikke har vert trykt. Kommer det opp mot 15 cm så er hele familien min utpå der ihvertfall. Men isfiske driver vi ikke med. Er ikke fisk i vannet her uansett om det er is eller båt man fisker fra.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:48   #36
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av PrinsesseChiefen, her.

I "gamle dager" () hadde de billøp på Mjøsa....

Før brua kom kjørte vi jo isen over for å handle på gærne sia

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:50   #37
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Klønete formulert, men jeg vil tro det ble skrevet i "beste mening", så jeg hadde vel ikke tatt det noe videre utover det, hvis det ikke falt seg naturlig å nevne det litt spydig humoristisk.
Forøvrig, hysteriske kjerringer. Det høres veldig gøy ut for ungene, og et flott iniativ fra barnehagen.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:51   #38
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Jeg synes Biri høres ut som et mye bedre forslag enn Skumsjøen

Jeg har kjørt bil på mjøsisen i mange år, den tåler hvertfall en barnehageflokk etter denne kuldeperioden.

Skumsjøen padler vi kano på, men ikke Mjøsa (ikke enda iallefall, må bli litt mer kanodreven først)

Gammel 17-02-09, 22:55   #39
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Forøvrig, hysteriske kjerringer. Det høres veldig gøy ut for ungene, og et flott iniativ fra barnehagen.

Jeg er litt hysterisk sikkert.
Det er veldig gøy for ungene, mye som er det, men ikke alltid slike ting må gjøres sammen med barnehagen.
Man kan gjøre de samme tingene utenom barnehagens åpningstider, om man føler at det er tryggere.
Heldigvis tar jeg meg ikke så nær av å bli kalt hysterisk. Har vært alt for mye på NM til at det stikker så veldig.

Gammel 17-02-09, 22:56   #40
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Standard

Sist jeg var med på isfiske denne vinteren gikk boret 40 cm før det traff vann. Dersom det er noen svake punkter på den isen regner jeg med at selv de er mye mer enn trygge nok. (Og det kommer fra en som synes det er mer naturstridig å gå på islagte vann enn å fly i en enorm, tung dings med motor. )

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:45.