|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Hvem tenker du veldig ulikt fra på FP?
Men hadde virkelig den ytterste konsekvens vært å skille deg og finne deg en annen mann om han hadde nektet? Hadde det vært rett å gjøre for det barnet du har, synes du? Det er det jeg synes er så rart.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Om vi ikke skilte oss da og jeg ga meg, så tror jeg dette hadde gjennomsyret samlivet på en veldig negativ måte i etterkant. Det hadde ikke vært noen lykkelig familie ellers. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Hjelpe meg så forskjellige folk kan være. Jeg hadde aldri latt mine følelser og mine greier gå utover familien på denne måten. Jeg grøsser faktisk på tanken over en partner som kunne ha gjort det også, hvem vet hva neste viktige greie er og når det dukker opp. Jepp, vi er totalt og fullstendig forskjellige.
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Esme skrev det på en klok måte og jeg er 100 % enig.
|
|
|
|
#5 |
|
Ringskrømt
|
Ja, hjelpe meg. Og "forskjelligheten" handler ikke om hva man selv ville gjort eller ikke gjort i den situasjonen. Jeg synes kanskje innlegget ditt bærer preg av lite respekt mtp måten du avfeier ønsker om flere barn som hysteri på. "Hva blir det neste, liksom?" Jeg og mannen er heldigvis enige, men jeg har ingen problemer med å sette meg inn i problemstillingen Electronica skisserer. I følge deg skal man altså undertrykke følelsene sine for familien? Selv om man blir ulykkelig av å bli i forholdet? For det er jo det du sier, hvis ikke det er selve personen du har problemer og fordommer mot, da. "At det går an å være så idiot å føle det sånn". |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg vet at du ikke har problemer med å sette deg inn i problemstillingen til Electronica, dere er jo helt enige.
|
|
|
#7 |
|
Pauset
Mens jeg ikke kan forstå at ønsket om et barn umiddelbart skal antas som ødeleggende for familien. Kanskje jeg vet best? Kanskje er det mannen som er hensynsløs? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ustabil
|
Kanskje ditt og kanskje datt - ja. Men det å anta at man selv vet best og at mannen er hensynsløs og altså ikke vet best, det er jo en smule nedlatende, og så videre? Ikke noe godt utgangspunkt for et godt forhold, mener jeg. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bedreviter
|
Vet best, hva da? Hva som er best for mannen din? Hvordan kan du "vite best" i en sak der det ikke finnes noe rett og galt og man bare er heldige hvis man har sammenfallende syn? |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Mother of Dragons
|
Det er den som setter fram ultimatet som er ødeleggende for familien, uansett om det er den som nekter å ha barn, eller den som ønsker barn.
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Når du skriver "hva blir det neste, liksom" tolker jeg det som spydighet fra din side. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
Ja du tolker. Jeg skrev det for å vise at dersom jeg hadde hatt en partner som kom med et ultimatum, så hadde jeg ikke klart å tro på at det var bare for denne ene gangen, men tenkt at om man har evnen til å gjøre det en gang, så kommer det noe senere også. Det var ikke ment som en nedvurdering av hvor sterkt barneønske kan være. Du kan godt ta deg bryet en gang og spørre om hva folk faktisk mener før du blir så personlig.
Jeg er klar over at du ofte synes jeg er nedlatende ovenfor deg. Det har tildels med måten du tolker ting på, tildels med at jeg anser deg ikke for noe tandert vesen jeg må være svært forsiktig med.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Men hvis dere ikke skiller dere og det er han som gir seg så er alle premisser for å ha den lykkelige familien i orden hos dere? |
|
|
|
#14 |
|
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#15 |
|
Pauset
I et slikt tilfelle i vårt hjem så tror jeg det å få barn ville gitt oss større mulighet til et godt samliv enn å ikke få. Helt ærlig. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Da er vi kommet sånn ca til der hvor vi bare nok en gang må konkludere at mennesker er ulike tror jeg. |
|
|
|
#19 |
|
Bedreviter
|
En hver mor vet best hva som er best for sine barn. |
|
|
|
![]() |
| Emneord |
| grupper, konservativ, rødstrømper |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|