Sv: Jule-skryte-brevene
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Jeg synes det er er forferdelig trist å lese dette. Noen vil alltid synes at det man gjør er teit eller feil. Det som ofte er feil er at det er de som er veldig ekstrem i meningene sine som får lov å farge diskusjonene. Jeg vil tro at de aller, aller fleste har stor forståelse for at man sender ut de samme julebrevene ferdig oppkopiert og blir glad for det.
Dette er jeg helt enig i.
Kjenner jeg har liten tålmodighet med at andres velmente handlinger blir tolket i et så negativt lys som mulig. Her har noen tatt seg bryet med å skrive om familiens år, kanskje funnet fram noen bilder til, trykket det opp og satt deg på lista over heldige mottakere - så tillater mottakeren seg å bli reagere med negative følelser. Dette er ikke bra nok for meg, for det er masseprodusert. Jeg burde fått et helt eget langt julebrev stilet til akkurat meg og min familie. :lite diplomatisk innstilt til hele problemstillingen: