Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jule-skryte-brevene

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-08, 14:26   #11
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jule-skryte-brevene

Jeg sendte julebrev før (jeg håper ikke de var veldig skrytete), men jeg har slutta. Grunnen til det er at jeg har skjønt at endel oppfatter det som upersonlig og skrytete nærmest uansett innhold, og en forumtråd på et annet forum tok motet fra meg. Argumentet er ofte at et håndskrevet, personlig brev er mye hyggeligere å få, har man ikke ork til å skrive det, kan man like godt la være. For meg er ikke det noe alternativ, jeg har slett ikke tid til å skrive lange, håndskrevne kort til alle vi har brukt å gi julekort til. Så nå får den store hopen bare kort med bilde av ungene og en kort hilsen på, mens enkelte venner blir tilgodesett med en litt lengre tekst.

Vi får julebrev fra flere, og jeg synes det er koselig. Det er et par som overdriver enten i lengde eller innhold (når man er et eldre ektepar uten barn, finnes det jo grenser for hvor mye som skjer i løpet av året. Hvis man da føler man må fylle en tettskrevet a4-side i skriftstr 8, sier det seg selv at det blir litt svada og stor detaljrikdom). Og vi får fra en familie som skriver rene skrytebrev, men det blir jo mest komisk. Det vi får mest av, og som jeg også pleide å lage, er et falset a4-ark med bilder og korte billedtekster, mest om hva barna gjør og liker etc og om det har vært noen store endringer. På siste side har jeg brukt å endre teksten litt/skrive en personlig hilsen til mottaker. Men jeg har som sagt feiga ut med tanke på slike julebrev .

Jeg savner forresten ofte en oppdatering når jeg får et kort med bilde av barn og "god jul og godt nytt år". Og jeg kan godt leve med at jeg ikke hos alle kommer i den kategorien julekortmottakere som blir tilgodesett med lange, håndskrevne julekort.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.