Sv: Jule-skryte-brevene
Jeg har hvert år skrevet personlige julekort. En liten hilsen og litt om året som gikk. Men jeg har også mange jeg ønsker å sende til. Slektinger og folk vi ikke ser for ofte. Og oppgaven ble etter hvert uoverkommelig.
Så i år er det for første gang ferdigtrykt tekst. Jeg håper vi har unngått skrytefella, har fortalt et par høydepunkter fra året som gikk (for både store og små), og også litt om det som har vært leit. Jeg syns ikke det er vanskelig å være litt personlig, og for noen skriver jeg også en linje som refererer til samvær i året som gikk.
Jeg syns det er synd hvis man ikke skal kunne skrive om både det fine og det vonde. At man ikke sender julekort det året man blir skilt eller syk.
Min tante skriver masseproduserte men likvel helt personlige og ærlige julebrev, om både det nye barnebarnet og om det fryktelige dødsfallet i familien eller hva det nå er som har skjedd i året som gikk. De leser jeg ofte flere ganger.