|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Det siste tabu?Samtidig så kjenner jeg mødre, som etter at de fikk barn ikke har ofret noe som helst utenfor hjemmets fire vegger en eneste tanke. Det er vel ganske selvsentrert, det også.
![]() |
![]() |
#2 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det siste tabu?
Godt poeng.
![]() |
#3 |
Passiv
|
Veldig godt poeng. Jeg kjenner meg igjen i dine tanker rundt dette. For jeg var tidlig klar over at jeg ikke ønsket barn, det at jeg ende opp gravid på p-pillen og ikke er noen ekstrem aborttilhenger ble det til at jeg bar frem Plutten min. Det har jeg ikke angret på i den forstand og jeg er glad i og stolt av barnet mitt. |
![]() |
![]() |
#4 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det siste tabu?Nå kjenner jeg bare såvidt en person som har valgt å ikke få barn. En venninne av en venninne. Og ja, jeg kjenner at jeg blir fylt av undring over valget hennes, men hjelpe meg, det er jo hennes sak og jeg blir verken mistenksom eller sur på henne av den grunn. Ville vel heller aldri kommentert det ovenfor henne dersom vi ikke var i en dyp fortrolig samtale om akkurat det emnet.
![]() |
#5 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Det siste tabu?Jeg kan ikke forstå at det å ikke få barn er egoistisk.
![]() |
#6 |
Passiv
|
Godt poeng! |
![]() |
![]() |
#7 |
Textrovert
|
![]() |
#8 |
Ringskrømt
|
Jeg har nevnt dette til noen eldre kolleger, og da får jeg bare "Håh, håh, bare vent til de bli tenåringer, da får du ikke tid til annet enn å kjøre de frem og tilbake mellom venner og fritidsaktiviteter" til svar. De tenker sikkert sitt, men jeg har sagt at, nei, det er ikke aktuelt at jeg skal ofre hele min fritid på noe de fint kan klare selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
intro
|
Godt sagt, Bauche - slik føler jeg det også.
![]() |
![]() |
#10 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt for deg og godt for dem, tenker jeg. Ingen mennesker skulle behøve å være meningen med andre menneskers liv.
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her er nok jeg også. Hadde ikke vi kunne få barn, så hadde adopsjon vært neste steg. Siden broren min er adoptert og vi "var med på prosessen", så har jeg et forhold til det også. For meg var den "egen-familie-biten" viktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
...we have cookies
|
Der var vi. Fikk ikke barn sammen og startet på adopsjonsprosessen. Men når ting ikke gikk helt på skinner og alt dro ut i tid på alle måter, måtte vi gå en runde til med oss selv. Og vi følte begge at vi hadde behov for å leve et liv uten å vente på å bli flere. Det var viktigere for oss å berge oss selv og å klare å ha et godt samliv og et godt liv enn det å få barn. Så jeg er vel frivillig ufrivillig barnløs da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Tja, det spørs vel hvor man bor og hvor gammel man er. En 14 åring i "dalsstroka innanfor" ville sikkert hatt problemer med å kjøre til trening selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |