|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det siste tabu?
Jeg synes det er en urimelig påstand. Det er mulig at de i kraft av sitt valg har anledning til å være mer selvsentrerte, men derfra til å si at de har valgt slik fordi de er mer selvsentrerte, er noe helt annet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Det siste tabu?Samtidig så kjenner jeg mødre, som etter at de fikk barn ikke har ofret noe som helst utenfor hjemmets fire vegger en eneste tanke. Det er vel ganske selvsentrert, det også.
![]() |
![]() |
#23 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Nix, det siste der sa jeg ikke. Det du sa først mente jeg.
![]() |
#24 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Det siste tabu?Helt kurant å velge å ikke få barn. Men jeg syns en smule synd på dem som innser for sent at de tok feil valg.
![]() |
#25 |
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2008
![]() |
![]() Sv: Det siste tabu?Jeg har egentlig aldri skjønt hvorfor noen blir provosert av at andre ikke vil ha barn. For meg er det et rart valg, men det bryr meg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt poeng.
![]() |
#28 |
Passiv
|
Veldig godt poeng. Jeg kjenner meg igjen i dine tanker rundt dette. For jeg var tidlig klar over at jeg ikke ønsket barn, det at jeg ende opp gravid på p-pillen og ikke er noen ekstrem aborttilhenger ble det til at jeg bar frem Plutten min. Det har jeg ikke angret på i den forstand og jeg er glad i og stolt av barnet mitt. |
![]() |
![]() |
#29 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Det siste tabu?Det er da mye mer egoistisk å faktisk FÅ barn når man ikke har tid til dem, enn å velge bort barn når man lever et hektisk liv der barn ikke passer inn. Det å bevisst velge bort barn fordi man ikke har tid til dem er da alt ANNET enn egoistisk.
![]() |
#30 |
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Det siste tabu?Nå kjenner jeg bare såvidt en person som har valgt å ikke få barn. En venninne av en venninne. Og ja, jeg kjenner at jeg blir fylt av undring over valget hennes, men hjelpe meg, det er jo hennes sak og jeg blir verken mistenksom eller sur på henne av den grunn. Ville vel heller aldri kommentert det ovenfor henne dersom vi ikke var i en dyp fortrolig samtale om akkurat det emnet.
![]() |
#31 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Det siste tabu?Jeg kan ikke forstå at det å ikke få barn er egoistisk.
![]() |
#32 |
Introvert optimist
|
Jeg har selvinnsikt nok til å se at det er meg i et nøtteskall. Jeg kan ikke begripe at det finnes noen som ikke vil ha barn og helst mange av dem. Jeg aksepterer, intellektuelt sett, at de finnes, men jeg forstår det ikke.
![]() |
#33 |
Passiv
|
Godt poeng! |
![]() |
![]() |
#34 |
Textrovert
|
![]() |
#35 |
Textrovert
|
![]() |
#36 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Det siste tabu?Jeg føler ikke at det er et tabu emne lengre. Alderen på førstegangsfødende øker, og har økt jevnt de siste årene og dette er på en måte med på å gjøre skrittet fra "vil ha barn sent" til "vil ikke ha barn" veldig lite.
![]() |
#37 |
Ringskrømt
|
Jeg har nevnt dette til noen eldre kolleger, og da får jeg bare "Håh, håh, bare vent til de bli tenåringer, da får du ikke tid til annet enn å kjøre de frem og tilbake mellom venner og fritidsaktiviteter" til svar. De tenker sikkert sitt, men jeg har sagt at, nei, det er ikke aktuelt at jeg skal ofre hele min fritid på noe de fint kan klare selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
By the Sea
|
Veldig godt poeng.
![]() |
#39 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg tenker at det er ikke farlig å angre seg. Vi tar mange valg i livet som vi inners inne skulle ønske vi hadde ugjort. Barn/ikke barn blir også en sånn greie.
![]() |
#40 |
Introvert optimist
|
Det tror jeg du har veldig rett i. Jeg begynte å se meg om etter alternative løsninger i en alder av 28 fordi jeg ikke hadde møtt en potensiell far til mine barn da. Heldigvis for meg kom han på banen like etter, men hadde han ikke gjort det, kan det veldig godt hende at jeg hadde fått barn alene og det før jeg var 30. Jeg skulle ikke risikere å bli sittende uten fordi jeg ventet for lenge.
![]() |
|
|