|
|||||||
| Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
| Se resultatene: Hvilke matsorter, og drikke, er dine "laster"? | |||
| Sukkerholdig brus og saft |
|
27 | 11,84% |
| Lettbrus |
|
85 | 37,28% |
| Sjokolade |
|
143 | 62,72% |
| Annet søtt godteri |
|
58 | 25,44% |
| Salt snacks (potetgull og lignende) |
|
74 | 32,46% |
| Bakervarer |
|
56 | 24,56% |
| Gatekjøkkenmat |
|
24 | 10,53% |
| For feite middager |
|
25 | 10,96% |
| Generelt for store porsjoner |
|
64 | 28,07% |
| Perdiodevis overspising |
|
42 | 18,42% |
| Oster og fløte |
|
40 | 17,54% |
| Sukker i kaffe og te |
|
20 | 8,77% |
| Kaker og desserter |
|
52 | 22,81% |
| Annet |
|
19 | 8,33% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#11 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er dine "laster" i matveien?Jeg har skeiet ut noe helt vanvittig i det siste, jeg er jo egentlig en gammel matmisbruker og har havnet på "fylla" pga. problemer i livet mitt nå, for å si det sånn. Jeg skal jo ikke ned i vekt, men jeg merker allerede at jeg er en helt annen person nå enn jeg er på lavkarbo. Jeg er hissig, sur, på gråten, sover dårlig, er anspent, har hodepine og muskelsmerter og hva-har-du. På lavkarbo er jeg helt motsatt, jeg sover som et barn og har ikke et snev av PMS eller lignende, og alle muskel- og leddsmertene mine forsvinner som dugg for solen. Energien er også så høy at jeg løper rundt som en Golden Retriever hele dagen. Nå er jeg på bånn. Så jeg burde absolutt spise lavkarbo, ikke for vektens skyld siden jeg er tynn nok, men pga. helsen. Jeg er på vei inn igjen nå, heldigvis. Det er faktisk SKREMMENDE hvor mye maten påvirker meg psykisk og fysisk.
|
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|