Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hva er dine "laster" i matveien?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Se resultatene: Hvilke matsorter, og drikke, er dine "laster"?
Sukkerholdig brus og saft 27 11,84%
Lettbrus 85 37,28%
Sjokolade 143 62,72%
Annet søtt godteri 58 25,44%
Salt snacks (potetgull og lignende) 74 32,46%
Bakervarer 56 24,56%
Gatekjøkkenmat 24 10,53%
For feite middager 25 10,96%
Generelt for store porsjoner 64 28,07%
Perdiodevis overspising 42 18,42%
Oster og fløte 40 17,54%
Sukker i kaffe og te 20 8,77%
Kaker og desserter 52 22,81%
Annet 19 8,33%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 228. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-10-08, 16:27   #161
Miromurr
Tøff i frakk

Miromurr sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Og for å svare på spørsmålet, vafler er min "last". Både sukker og fett!

Gammel 29-10-08, 16:28   #162
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av Aminta, her.

Egebtlig ja.

Du er og en bæsj!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 16:28   #163
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du er og en bæsj!

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 16:33   #164
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Re: Sv: Re: Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

Opprinnelig lagt inn av Miromurr, her.

Mener du det har noe for seg å erstatte frukt med bær? Bananer i stedet for epler liksom? Hvorfor er det så mye bedre?

Frukt er det generelt "forbud" mot på lavkarbo, det er masse karber og fruktsukker.
Enkelte typer bær har ikke så mye karber, bringebær foreks., så det kan man spise litt av selv om man følger lavkarbo.

Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 17:14   #165
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Man går altså glipp av mange lettvinte og sunne vitaminer og annet når en går på lavkarbo og unngår frukt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:08   #166
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg tror ikke det er dumt å bytte ut i alle fall noe frukt med bær, selv om man ikke spiser lavkarbo.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:08   #167
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Drikker brus for ofte og i perioder bare måå jeg ha is. Det er nam.

Gammel 29-10-08, 20:18   #168
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg er sykt glad i potetgull!!!! 2 store poser i helgen er meg.
Sjokolade og annet snop er godt det og, men det er ikke noe jeg MÅ ha!

Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 20:37   #169
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Glemte en ting, i helgen spiser jeg opp en Godt & Blandet pose. Sånn myk vingummi. Da er det helg....

Gammel 29-10-08, 20:45   #170
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Potetgull. Sukk. Det er min last. Det ER jo en grunn til at jeg endet opp lettere ETTER at svangerskapet var over enn da det startet, da hadde jeg nemlig ikke spist potetgull på 7mnd. Tenk for en kropp jeg kunne hatt om det ikke var for potetgullet!

Gammel 29-10-08, 20:47   #171
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hondacrv, her.

Potetgull. Sukk. Det er min last. Det ER jo en grunn til at jeg endet opp lettere ETTER at svangerskapet var over enn da det startet, da hadde jeg nemlig ikke spist potetgull på 7mnd. Tenk for en kropp jeg kunne hatt om det ikke var for potetgullet!

Ja, ikke sant!

Gammel 29-10-08, 21:53   #172
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cazandra, her.

Jeg er sykt glad i potetgull!!!! 2 store poser i helgen er meg.
Sjokolade og annet snop er godt det og, men det er ikke noe jeg MÅ ha!

2 store poser i helgen? Hva slags amatør er du da?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:54   #173
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Standard

2 store poser i helgen? Hva slags amatør er du da?

Kunne spist mere, men herlighet...jeg må begrense meg.
Må snart på avvenning.

Gammel 29-10-08, 23:42   #174
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Man går altså glipp av mange lettvinte og sunne vitaminer og annet når en går på lavkarbo og unngår frukt.

Jeg unngår ikke frukt, men det du skisserer er ikke nødvendig. I bær er det minst like mange vitaminer og som oftest mye mer antioksidanter enn i frukt.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-08, 13:47   #175
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Sv: Hva er dine "laster" i matveien?

"Grusomt" og "søt" skal ikke settes sammen på den måten. De skal ikke engang stå i samme setning.

Så sant som det er sagt!

Gammel 02-11-08, 14:38   #176
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Min største last i matveien er slurv.
Jeg lager mat og smører mat og blir så lei mat at jeg ikke gidder å spise, drikker 7 kopper kaffe med en halvkg. sukker og kaster i meg det første og beste når jeg begynner å bli rørere fordi jeg ikke har spist.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 16:29   #177
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Her er det snop/sjokolade og Cola Light kvar kveld etter at barna har lagt seg :fryktelig flau:

Samme her, og jeg må bare klare å kutte ut

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:09   #178
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sjokolade. Jeg er ikke ivrig på hverken brus, bakevarer eller desserter. Bare sjokolade (og kanksje litt salt lakris).

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:18   #179
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Pepsi max er min store og eneste last i matveien.

Klarer fint å holde meg unna kaker, sjokolade og smågodt.

Gammel 03-11-08, 10:58   #180
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en million laster i matveien. Jeg overspiser til tider og da går det ned vanvittige mengder med godterier, sjokolade, kaker ...... you name it.

MEN; vi spiser sunne måltider. Maten i seg selv er sunn, men jeg spiser nok for mye av den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.