|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen? | |||
| Ja |
|
52 | 24,41% |
| Nei |
|
153 | 71,83% |
| Annet |
|
8 | 3,76% |
| Deltakere: 213. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Som Eria ser også eg på det som en kuriositet å ikkje ha lappen. Så eg stemte ja ut frå det.
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?
Jeg skjønner det. Problemet er at når dere tenker sånn så får meg til å føle meg enda verre, for jeg vet jo at det er irrasjonelt å ha det sånn, men jeg kan ikke hjelpe for det. Som sagt er jeg blitt bedre nå fordi jeg har tvunget meg til å kjøre. Men jeg tør ikke kjøre andre biler enn min egen og kaldsvetter bare ved tanken på det.
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Det synes jeg er litt rart jeg, å irritere seg over at andre ikke kjører, jeg mener, det går da bare ut over dem selv. Og nesten alle har nå sine hangups. Masse folk som ikke tør å gjøre småting som å snakke i forsamlinger, kjøre i by, ta båt, gå alene hjem etc etc, og det er nå dem selv det går ut over.
|
|
|
#5 |
|
Ferdiglada
Dei eg kjenne som ikkje kjøre bil seier at dei ikkje har en angst for å gjere det, dei lar berre lar vere. Dette er jo en på sida-diskusjon, men eg trur denne "pysegreia" (blant dei EG kjenne altså, ikkje generelt!) irritere meg fordi eg har lyst å forløyse dei og få dei vidare. Sjå mestringa.
|
|
|
|
#6 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Jeg kræsjet ordentlig med en bil da jeg kjørte moped da jeg var 16, og innrømmer gladelig at jeg fortsatt har angst for å kjøre bil pga. det. Og det var en soleklar grunn til at jeg ikke tok lappen som 18 åring. Men det er ikke sikkert at alle som har angst ønsker å dele det. Som Esme sier, det er mange som er redd for mye annet, hvorfor skal det ikke være akseptert å være redd for å kjøre bil? Man pusher de med vannskrekk til å svømme, eller? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Stadig underveis
Noen gang er du så utrolig sympatisk
|
|
|
#9 |
|
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har selv vært i situasjonen. Foreldrene ville ikke betale, og overbeviste meg om, at bilkjøring var veldig farlig og ikke riktig noe for meg. Det tok blod, svette og tårer før jeg som 33 åring endelig fikk lappen (stod på 1. forsøk både teori og praktikk
|
|
|
#10 |
|
Nymotens gammeldags
Nettopp. Det er jo faktisk et økonomisk spørsmål for mange. Jobber man har man ofte råd om man prioriterer den, men veldig mange (og heldigvis for det) i alderen 17-18 år går jo på skolen fulltid, og får man da ikke lappen av foreldrene er det jammen meg ikke mange som kan ta seg råd til den selv.
|
|
|
#11 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei, det synes jeg ikke. Hva man statistisk kan vente er en annen sak.
|
|
|
#12 |
|
Nymotens gammeldags
Åja det blir jo noe annet ja. Jeg lot være fordi jeg ikke turte, men nå tvinger jeg meg til det. Allikevel skjønner jeg jo at mange ikke klarer å tvinge seg til det, like lite som noen kan tvinge seg til å kjære med en edderkopp om de har angst for dem.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 18-10-08 kl 16:02. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|