|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen? | |||
| Ja |
|
52 | 24,41% |
| Nei |
|
153 | 71,83% |
| Annet |
|
8 | 3,76% |
| Deltakere: 213. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?
Som om jeg skulle ha skrevet det selv. Jeg har også EN venninne som ikke har lappen, og hun er den eneste som bor i hillbillyhelvetet.
|
|
|
#82 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg "forventer" at de fleste voksne har lappen, ettersom det fortsatt er utrolig uvanlig å ikke ha den. Noe jeg finner ut hver dag, når jeg ser hvordan folk oppfører seg når jeg sier at jeg hverken har, eller har lyst til å få, lappen.
|
|
|
#83 |
|
Ferdiglada
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Som Eria ser også eg på det som en kuriositet å ikkje ha lappen. Så eg stemte ja ut frå det.
|
|
|
|
#84 |
|
Søt og rar
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg forventer det vel egentlig, men tok selv ikke lappen før i sommer, like før jeg fylte 30.
|
|
|
#85 |
|
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Då eg var atten, synes eg at "alle" hadde lappen, men alder og erfaring har vist at det ikkje er tilfelle.
|
|
|
#86 |
|
Nymotens gammeldags
Jeg skjønner det. Problemet er at når dere tenker sånn så får meg til å føle meg enda verre, for jeg vet jo at det er irrasjonelt å ha det sånn, men jeg kan ikke hjelpe for det. Som sagt er jeg blitt bedre nå fordi jeg har tvunget meg til å kjøre. Men jeg tør ikke kjøre andre biler enn min egen og kaldsvetter bare ved tanken på det.
|
|
|
#87 |
|
Nymotens gammeldags
Men det som er så greit er at har man først tatt lappen, har man den livet ut (så og si), selv om man ikke bruker den.
|
|
|
#88 |
|
Mother of Dragons
|
Det synes jeg er litt rart jeg, å irritere seg over at andre ikke kjører, jeg mener, det går da bare ut over dem selv. Og nesten alle har nå sine hangups. Masse folk som ikke tør å gjøre småting som å snakke i forsamlinger, kjøre i by, ta båt, gå alene hjem etc etc, og det er nå dem selv det går ut over.
|
|
|
#90 |
|
Ansvar for egen luring
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Nei, det kan man ikke. Jeg er 30 og har aldri hatt lappen, har alltid bodd i nærheten av jobb, barnehage og butikker og ikke sett behovet i hverdagen.
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Her i distriktet kan man det. Det er bare unntaksvis jeg møter på voksne her som ikke har lappen. Men kollektivtilbudet er så som så, jeg vil si det er annerledes om man bor og jobber i by.
|
|
|
|
#93 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Jeg har ikke lappen, og gleder meg hver gang jeg møter noen medmyketrafikanter. (og det er overraskende mange jeg støter på) Jeg synes overhodet ikke man kan forvente det. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
© All rights reserved
|
Enig.
Samme her. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Ferdiglada
Dei eg kjenne som ikkje kjøre bil seier at dei ikkje har en angst for å gjere det, dei lar berre lar vere. Dette er jo en på sida-diskusjon, men eg trur denne "pysegreia" (blant dei EG kjenne altså, ikkje generelt!) irritere meg fordi eg har lyst å forløyse dei og få dei vidare. Sjå mestringa.
|
|
|
|
#97 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Jeg kræsjet ordentlig med en bil da jeg kjørte moped da jeg var 16, og innrømmer gladelig at jeg fortsatt har angst for å kjøre bil pga. det. Og det var en soleklar grunn til at jeg ikke tok lappen som 18 åring. Men det er ikke sikkert at alle som har angst ønsker å dele det. Som Esme sier, det er mange som er redd for mye annet, hvorfor skal det ikke være akseptert å være redd for å kjøre bil? Man pusher de med vannskrekk til å svømme, eller? |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Forvente og forvente. Jeg tar det for gitt at voksne folk her omkring kjører bil, det er knapt et menneske på mine kanter som er over 20 år og ikke kan kjøre, men jeg antar at det er vanligere å være bil- og førerkortløs i Osloregionen enn her.
|
|
|
#100 |
|
Lett rørt
|
Sv: Kan man forvente at en voksen person over 20 år har lappen?Her uti hutti-tutti som vi bor er det langt rarere om man ikke har den, hvertfall.
|
![]() |
|
|