|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ammende mor kastet av flyet
Når en dustemikkel av en medpassasjer klager på amming forstår jeg ikke hvorfor det er denne som det skal tas hensyn til, og ikke barnet. Flyvertinnen burde på en vennlig, men bestemt måte forklart dustemikkelen at amming ombord på flyet er lov, beklager, men slik er situasjonen. Det er ikke ulovlig, det er ingen fare for sikkerheten. For noen er det sjenerende, men den faren får man ta med i beregninga når man flyr sammen med flere hundre andre mennesker. Jeg kan be kvinnen dekke seg bedre til, men ønsker hun ikke dette er det dessverre ingen ting jeg kan gjøre. Da får De bare se en annen vei så lenge.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-11-06 kl 10:27. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Og om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg svarer at dette ikke kunne skjedd i Norge, fordi her har den ammende like stor rett som en som blir støtt av det. Men dessverre ser andre deler av verden (les USA) dette dessverre litt annerledes. Jeg har i min 14 år lange fartstid som flyvertinne aldri kastet noen ammende mødre av et fly, langt mindre bedt en ammende mor om å dekke seg til, så det sier vel litt om hvor ofte slike situasjoner oppstår.
|
|
|
#3 |
|
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Om du leser mitt første innlegg så ser du at jeg er fullt klar over at dette ikke kunne skjedd i Norge. Jeg synes fortsatt det er på trynet å forsvare dette selv om det skjedde i USA. Jeg mener at amerikanske barn har samme rett til å bli ammet som norske barn, og at det er like håpløst uansett hvor i verden det måtte skje. Hvis amming på fly ikke er akseptabelt i USA er det kulturen det er noe i veien med, ikke kvinnen som ammet. Heldigvis oppstår ikke slike situasjoner ofte nei. Det skulle bare mangle. Jeg er forøvrig enig i at saken ikke nødvendigvis er slik den framstilles. Men ut fra informasjonen jeg har fra artikkelen står jeg for at kabinpersonalet viser dårlig dømmekraft.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 22-11-06 kl 13:26. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Ja, det tenker jeg også på. Jeg ville ikke bli det minste overrasket om det skulle komme frem at den er usann eller totalt fordreid. (For eksempel kan det jo hende at den aktuelle moren slo seg fullstendig rebelsk og ble kastet av av den grunn.) Jeg har minimal tillit til at media generelt rapporterer sannferdig og redelig.
|
|
|
#6 |
|
På vei
Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)Jeg tror kanskje denne hendelsen sier mest om flyvertinnen. Ifølge Nettavisen har hun iallefall fått refs fra sin arbeidsgiver, så det virker som det ikke er flyselskapets policy å nekte amming ombord på fly. Hendelsen har fått litt etterspill i USA også, heldigvis. http://www.nettavisen.no/verden/article811173.ece |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)
Og når jeg leser denne artikkelen så vil jeg vite enda mer, for her nevner Freedom Airlines, og i andre artikler har jeg lest at det var Delta Airlines, og i et tredje American Airlines.
|
|
|
#8 |
|
På vei
Sv: Ammende mor kastet av flyet (MSNBC)
Dette står i artikkelen som HI linket til: Freedom was operating the Delta flight between Burlington and New York City. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|