Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vogn til nesten-skole-unger?!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-08, 15:42   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn til nesten-skole-unger?!

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Er du ikke enig i at de foreldrene som mener at en 4-åring ikke har noe i en vogn å gjøre sannsynligvis overfører disse holdningene til barna sine? Tror du ikke at disse foreldrene f.eks. sier "Nei, nå er du for stor til å sitte i vogn", "vogn er for småunger", eller liknende? Vil ikke det påføre barnet de samme holdningene og kanskje også gi barnet en skamfølelse dersom det satt i vogn? For å ta vogn som et eksempel.

Jeg kan ikke se for meg å sette fireåringene mine i vogn, men kan heller ikke se at det vil overføre holdninger slik du skisserer. Barna mine blir ikke vant med vogn og kommer nok ikke på tanken og ja, de vil nok synes at det ser rart ut om et skolebarn kommer i vogn, men det er ikke fordi foreldrene innprenter dem med utsagn av den typen.

Akkurat til seksåringen min ville jeg kunne finne på å si at han er for stor til å sitte i vogn, men det er fordi vogna vi har ikke er godkjent til så tunge og store unger som ham og jeg rett og slett ikke ville risikert å putte en med vekten hans i en liten zapp.

Jeg tror unger bare ved det at de gradvis slutter å sitte i vogn anser det å sitte i vogn som barnslig uten at foreldrene står og innprenter dem med at det er det.

Jeg vet ikke om foreldre som innprenter seksåringer med at enkelte ting på Barne TV er barnslig, men det hindrer ikke at seksåringen kommer og sier at det er det.

Jeg tror ikke at skoleelevers oppfatning om at vogn er for barnslig stammer fra foreldres innprenting av utsagn av typen du skisserer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.