Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-06-08, 22:37   #1
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff - Hvem betalte deres bryllup?

Mim: er det virkelig vanlig at brudeparets foreldre insisterer på å invitere sine venner?? Det var ikke aktuelt hos oss. Det var aldri snakk om å etterkomme noen ønsker fra mine foreldre, selv om de betalte middagen. Det var dessuten begrenset plass i lokalet vi hadde valgt.
Derimot krever min mor å få vise meg og babyen fram til sine venner... føler meg som på et fesjå

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-08, 23:24   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Mim: er det virkelig vanlig at brudeparets foreldre insisterer på å invitere sine venner??

Mine svigers ønsker det. Og mener vi burde osv. Det kommer selvsagt ikke på tale.

Gammel 12-06-08, 23:27   #3
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me bestemte gjestelista heilt sjølv, absolutt ingen som blanda seg inn eller forventa noko anna enn det me kom fram til.

Gammel 13-06-08, 08:42   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mine svigers ønsker det. Og mener vi burde osv. Det kommer selvsagt ikke på tale.

Gammel 13-06-08, 08:44   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Mim: er det virkelig vanlig at brudeparets foreldre insisterer på å invitere sine venner??

I mine kretser er det kun vanlig at foreldres venner stiller opp som serveringshjelp og kakebakere, ikke at de er gjester i bryllupet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 09:58   #6
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

I mine kretser er det kun vanlig at foreldres venner stiller opp som serveringshjelp og kakebakere, ikke at de er gjester i bryllupet.

Jeg tror det er et klassisk utslag av at svigermor (som min mor) ble grundig overkjørt i eget bryllup, og nå mener at det er hennes tur til å overkjøre oss (i motsetning til min mor). Hennes foreldre og svigerforeldre hadde sine venner i hennes bryllup, ergo, skal hennes venner komme i et bryllup der hun er, må vi invitere dem. Men så kommer det altså ikke på tale. Stakkars svigermor. Men jeg gidder altså ikke å ha en haug med bråkete bergensere jeg ikke kjenner i mitt eget bryllup, da foretrekker jeg de bråkete bergenserne jeg faktisk vet hvem er.

Gammel 13-06-08, 10:40   #7
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg tror det er et klassisk utslag av at svigermor (som min mor) ble grundig overkjørt i eget bryllup, og nå mener at det er hennes tur til å overkjøre oss (i motsetning til min mor). Hennes foreldre og svigerforeldre hadde sine venner i hennes bryllup, ergo, skal hennes venner komme i et bryllup der hun er, må vi invitere dem. Men så kommer det altså ikke på tale. Stakkars svigermor. Men jeg gidder altså ikke å ha en haug med bråkete bergensere jeg ikke kjenner i mitt eget bryllup, da foretrekker jeg de bråkete bergenserne jeg faktisk vet hvem er.

Huff, høres kjipt ut.

Jeg lurer litt på hvordan foreldres venner reagerer på invitasjon til venners barns bryllup?
Jeg tror jeg ville opplevd det som ganske rart hvis jeg hadde blitt invitert i bryllupet til dattera eller sønnen til en av mine venner. Jeg har venner som har barn i giftealder og som jeg absolutt gir gave til om de skulle finne på å gifte seg, men å bli invitert i selskapet ville jeg synes hadde vært underlig.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-08, 10:21   #8
nikki

nikki sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Sørlandet
nikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smartnikki imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Her og.

nikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:09.