Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 17:48   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har man mer å fare med når man skriver korrekt norsk?

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

aC - å spikke på hverandre her inne er vel en selvfølge?

Det var da slett ikke det jeg påpekte.

Men jeg har vært innblandet i andre typen meningsutvekslinger av dette slaget fra tid til annen, og enten så forstår vi hverandre ikke, vil ikke forstå hverandre - eller snakker rett og slett forbi hverandre.

Jeg er også opptatt av språk. Jeg er en språknerd som fryder meg/ ergrer meg over småting som har med det muntlige/skriftlige språk å gjøre.

Det jeg setter fingeren på, er holdningen til folk som ikke skriver helt korrekt.

Synes det skulle være forholdsvis tydelig at det var dette - og selvfølgelig ikke gjensidig spikking på flisespikkeriet - jeg siktet til.

Ja, da skjønner jeg ikke hvilken holdning du sikter til. Er det noen som er ute med rødpennen i resten av forumet? Er det noen som "retter" på hverandre i diskusjoner som ikke omhandler språk eller rettskriving whatsoever?

At mange her har mange sterke meninger som de ikke pakker inn i vatt er et kjennetegn og en fin ting med akkurat FP. At man mener at alle andre tar feil og at man selv har rett ser jeg ikke noe problem med, og at man klarer å være gnistrende uenige uten å begynne med usaklige personangrep er bare fint. Kan ikke si at jeg har oppdaget noen annen generell holdning her inne?

Du snakker om en ovenfra-og-nedholdning overfor de som ikke skriver feilfritt. Hvor finner du den? På flisespikkeriet? Næsj. I resten av forumet? I think not.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
klassiker, krangling, rettskrivning

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.