Sv: Nye kostholdsråd
Jeg syns definitivt ikke vi skal spise mer kjøtt som et sysselsettingstiltak for bønder, i hvert fall. Det er et merkelig argument.
Ellers så syns jeg 500-800 gram frukt og grønt høres vilt mye ut, jeg syns 5-800 gram med MAT høres mye ut. Hilsen småspist.
Jeg har grønt til alle måltider, men har maks tre måltider om dagen og mellomspillet sjelden. Tviler på at agurk, tomat og paprika på frokostskiva, bær og frø i lunsj-«grøten» og masse salat og grønt til middag, er nok til å bli 500 gram til sammen.
Jeg syns det om grove kornprodukter til hvert måltid høres snodig ut, og er ikke noe jeg følger. Det er mange dager jeg ikke spiser brød. Jeg prøver å prioritere mageplass på grønnsaker og proteiner.
Mine laster er nok vin og smågodt. Ikke hver dag, åpenbart, mest som helgekos, men lell.
Jeg syns det skulle stått en anbefaling om null alkohol, og at den snurte oppstandelsen det forslaget møtte, var skikkelig dust. Det er jo ingen som vil FORBY hverken alkohol eller sukker, selv om man sier noe om hva som er usunt?
Jeg syns ikke rådene er veldig tydelige på prosessert mat, selv om jeg forstår at det er vanskelig.