Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-23, 09:17   #11
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Motivasjon for å droppe bil nr 2?

Tenker det avhenger av både hvor du bor, hvordan infrastrukturen er der og livssituasjon.

Jeg bor alene og har ungene annenhver uke, og hadde egentlig plan om å ikke ha bil da jeg flyttet siden vi bor nært byen og har både buss og tog nært. Men innså at å låne bil til storhandling, hytteturer, henting og bringing av barn osv ble vanskelig og krevde mye planlegging. Så kjøpte meg en rimelig bil som står 90% av tiden, men som er veldig god å ha når jeg har behov for den.

Vi bor i utkanten av en stor by, skoler og butikker er i gangavstand. Nå bygges det også ny gangbru i nærheten, så vi kan gå eller sykle til kjøpesenterområdet på 10 minutter. Jeg sykler året rundt til jobb og ungene har begynt å ta buss/tog til fritidsaktiviteter. Jeg henter de fortsatt, for har ikke så lyst til at de skal ta bussen seint på kveld alene.

Det er stor forskjell på hvor godt kollektivtransporten er dekket rundt om i byen her. Så skjønner at folk kjører for å spare tid. Kjæresten min bor 6 km unna sentrum, men må bytte buss og bruker minst 40 min. Jeg har 10 km på en linje og bruker 30 min. Når han skal på jobb, må han ta to eller tre busser og vil bruke 50-60 minutter. Å kjøre tar 10 min. Når de har gratis parkering blir det et lett valg. Det er ingen parkering der jeg jobber, så da må en venne seg til andre alternativer. De fleste kollegene reiser kollektivt, går eller sykler.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.