Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel
Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.
Jeg tenker at etterlønnsordningen er noe vi må ha. Så må vi se på om/når den brukes riktig eller feil i hvert enkelt tilfelle.
Det må være greit at politikere etter et valg eller andre omrokkeringer i systemet, får litt tid på seg til å skaffe seg annen jobb, hvis de ikke går tilbake til en tidligere jobb.
Vi ønsker å ha gode politikere. Da må vi også ha gode ordninger. Men den reaksjonen til Raymond? Han har lenge vært en av mine favoritt-politikere. Jeg vurderte for første gang i mitt liv å stemme på Ap på grunn av ham i år. Men dette her? Slik jeg har forstått det, så har han valgt å starte senere i jobben hos Norsk Folkehjelp, slik at han kan få noen måneder uten å måtte jobbe.
Han har gjort en god jobb. Jeg er veldig fornøyd med det han har gjort for Oslo kommune. Men har den jobben han utførte virkelig vært så god at han fortjente opp mot tre måneder lønnet ferie etterpå? Virkelig? Jeg er ekstremt skuffet over hans reaksjon. Denne måten å berike seg selv på syns jeg er virkelig ulekker, og det passer ikke inn i hvordan jeg oppfatter at han er.
Jeg håper han skal komme med en beklagelse, jeg. Hvis ikke, så blir jeg fryktelig skuffet. 
oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
|