Sv: «B.ms.g.tt» på tv
Jeg tenker en del på hva dette gjør med Jan Egil, når han nå i noen dager kom til å få flere millioner, og muligheten til å starte et nytt liv i Norge, og nå er det en stor sjanse for at det blir dratt bort under føttene på han.
TS så sannsynligvis ikke for seg alt som kom til å foregå f.eks. på Spleis, men han burde ha tenkt tanken. Ettersom det har blitt en "greie" at det kommer Spleis i kjølvannet av slike ting.
Og jeg tror at det hadde blitt et helt annen resultat hvis det med dommene hadde blitt nevnt i programmet. Noe jeg mener jeg har lest at JE ville selv? Og advokaten hans hadde ikke fått spørsmål, men mente det samme.
Samtidig draes det nå opp alt mulig, blant annet forhold til far, og at han har søsken. Og ikke til JEs fordel. Men samtidig tenker jeg at med den historien han har, så er det ikke rart om familieforholdene er anstrengte.
Men det er nok også vanskelig for en del å sette seg inn i (jeg tenker på kommentarfeltene). Det har gått fra massiv støtte til lynsjestemning, og å prøve å finne mest mulig dritt på JE. Og det må være overveldende for han som sitter på andre kanten av jorda.
Folk glemmer liksom å puste, og de hiver seg over hver ting som legges ut nå. Og gudene vet hva Nabovarsel sin motivasjon var for å starte denne bøtteballetten. Jeg er jo stygt redd for at det ikke er rent mel i posen der.
Og innmari dumt av TS å gå ut med at han ikke har snakket med han i Nabovarsel. Når han i nabovarsel har lagt ut lydopptak. Men igjen - man aner jo ikke når det er lagt ut.
Det er en "shit hit the fan" greie, og det virker ikke som TS helt greier å håndtere akkurat det, og at det ikke var forutsett i det hele tatt.
Og jeg er bekymret for den lille familien som sitter på Filipinene. Og JE har gjennom hele livet ramlet mellom alle stoler, tatt dårlige valg (fordi det er de forutsetningene han har), og har veldig lav tillit til diverse etater. Og det er veldig mye som skurrer i historien som TS kom med, og jeg tenker litt på at det er gjort noen journalistiske virkemiddel her, som i etterpåklokskapens lys ikke kom helt bra ut. Og noen burde nok ha gått noen ekstra runder før ting ble gjort som det ble gjort, og med "noen" mener jeg TS.
Jeg vet ikke. Men denne saken opprører meg, og faktisk mest det som har skjedd etterpå, og at en mann som ikke helt greier å ta fornuftige valg har blitt utlevert til en så stor grad. Og at ting totalt eksploderte i løpet av helgen.
Lillesøster 09
|