Sv: Har du prøvd narkotika?
Opprinnelig lagt inn av Marian, her.
Men det er rart at så fryktelig mange narkomane til avvenning her i landet er det pga. legale midler skevet ut på resept til de da.
Ja hvis dette er så annerledes som du mener.
For misbrukerene er det sikkert ikke veldig annerledes. Preparatene kan være like farlige hvis de ikke brukes riktig. Men miljøet bak, som man er med på å bygge opp ved å spy penger inn i markedet er ganske annerledes. Jeg har ingen planer om å boikotte legemiddelindustrien ved å la være kjøpe medisiner, selv om mange blir avhengige av enkelte medisiner (men hvis jeg visste at legen min skrev ut resept på medisiner til avhengige, for en ekstra penge, hadde jeg selvfølgelig boikottet og anmeldt vedkommende), men jeg har store problemer med å bidra økonomisk til narkotikaindustrien.
I det minste fører leger og legemiddelindustrien til ganske mye bra i tillegg, det har reddet utrolig mange liv, mens narkoindustrien kun fører til elendighet. Jeg nekter å bidra til det siste. Der er forskjellen.
Jeg synes hele undersøkelsen blir meningsløs og misvisende hvis man skal krysse av for "ja, har prøvd narkotika" fordi man har tatt smertestillende når man har brukket ankelen.
Sist redigert av My : 13-08-07 kl 11:19.
|