Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-07, 11:55   #24
Left
Passiv

Standard

Sv: Flått - finnes det noen mening i at de eksisterer?

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Tror du blander med hoggorm.....

Visst er det flott i Trondheim, det har det vært i mange år, men det er sjelden og lite.

Jeg fant min første på en hund jeg passet for 15 år siden (eller litt mer) husker jeg nesten spydde. Eldstedparken hadde nok skylden den gangen (mye elg der det året)

Men så vanlig som på sør og østlandet er det ikke. Det er ille på Hitra pga hjortestammen.

I sommer klappet jeg og jenta en kattepus ved Verdens ende. Så minst 5 flått på et øyeblikk. Sa til de som drev stedet at det så ille ut. De mente de ramler nok av til slutt. Den ene satt rett ved øyet. (spy)

De "ramler nok av til slutt ja" - men katten kan meget vel bli syk av flåttbitt den også, så de bør fjernes før det har gått 24t. Får de sitte på til de detter av av seg selv, sitter de i ca ei uke.
Jeg tror snart jeg vet det som er å vite om flått - de er ufattelig heslige, og jeg handler helt irrasjonelt i forhold til dem. Har lest side opp og side ned.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:39.