Sv: NRK Valkyrien: lokasjoner?
Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.
On the top of my head:
At Vilma ikke ble plukket opp av vekter eller politi før hun spydde på Delien, for eksempel. Og når Vilma hun først ble plukket opp av politiet og ikke kunne gjøre rede for seg og ikke hadde på noe særlig klær - at hun ikke ble kjørt rett til legevakten, for eksempel. Og hun legen på sykehuset som bare "jeg bare lukker denne døren og går og henter en annen lege jeg i stedet for å ringe vakt når jeg tror at det skjer hyss". Og i en tidlig episode, når han snuten (Per?) først hadde sittet og spanet utenfor leiligheten til hun legen og tok bilder av kompisen sin i politiuniform, og så ikke reagerte før han tilfeldigvis veltet noen papirer på skrivebordet sitt og så et bilde av samme kompis? (Leif)
Grunnen til at hun ble kjørt til sykehuset og ikke legevakten var vel at hun hadde på seg en kjortel med sykehuset trykt på?
Og Snuten Per reagerte jo med en gang han så Leif i politiuniform, vel? Han fulgte jo etter Leif, gjorde han ikke?
Det som virkelig ER problematisk, er at hun løper rundt 3 dager etter å ha ligger i koma. Vi snakker måneder med rehab, altså. Og dette ebolaviruset som plutselig ble helt usmittsomt etter at Ravn hadde overlevd? De kunne i det minste løpt hysterisk rundt og desinfisert stedet.
Det jeg synes er vanskelig å graspe, er Leifs motivasjon for selve klinikken. Jeg skjønner noiaen og dommedagsforberedelsene, men hvorfor er det viktig å ha akkurat klinikken? Er det bare need to belong?
|