Sv: Matkasse - er det vits i?
Opprinnelig lagt inn av Kahlan, her.
Men jeg synes ikke 1100 for 5 middager til 4 stk er ille. Og så er det så ufattelig deilig å slippe og finne på middag hver dag. Kommer nok til å fortsette en god stund til
Det synes ikke jeg heller. Vi sparer som sagt penger på dette. Fruktkassen er ikke gal i pris, og jeg har ikke kjøpt en frukt selv etter at vi begynte med den, før kostet frukt oss mye mer. I tillegg er menyene lagt opp slik at man bruker opp råvarene, i stedet for å f.eks kaste et halvt beger rømme, slik vi fort kunne gjøre hvis begeret var kjøpt inn til én bestemt rett og så glemt. Nå brukes den ene halvparten i middag 1 og den andre i middag 3 osv. I tillegg spiser vi som sagt ikke middag hver dag, så kassen med 5 middager har for oss holdt i to uker, kun supplert av en tacomiddag eller to innimellom samt brød og pålegg. Som sagt, alt i alt så har dette vist seg å være økonomisk fordelaktig for oss, i tillegg til mindre banning og tidsklemme, og ikke minst mer variasjon. Vinn, vinn, vinn!
Vurderer å gå fra 5 middager hver 14. dag til 3 hver uke, men må evt. regne litt på det. Kassene med bare 3 middager er jo dyrere enn de med 5. Hmmm ...