Sv: Lærerstreik!
Opprinnelig lagt inn av elg, her.
Dere har helt rett i at det er et problem at lærerne mangler tillit. Som jeg har sagt noen ganger tror jeg den manglende tilliten skyldes at folk er usikre på om lærerne jobber de timene de får betalt for.
Om jeg ikke jobber de timene jeg er betalt for, får ikke elevene mine tekstene sine tilbeke med karakter og en grundig vurdering med framovermelsing og undervisningen min ville vært oppsiktsvekkende dårlig. Foreldrene ville ikke blitt innkalt til samtaler og hjemmene ville ikke fått svar på mail og telefon. Fravær og orden- og adferdsanmerkninger vill eikke blitt ført inn og helsesøstre, PPT og andre instanser ville måttet gjennomføre samarbeidsmøter uten meg og teamene mine hadde måttte planlegge uten meg tilstede.
Det ville med andre ord oppstått utstrakt misnøye hos mange grupper rundt meg - så folk trenger ikke å være overlatt til å gjette på om jeg gjør jobben min eller ikke. Det merkes at jeg gjør den.
Jeg merker godt at lærerne til mine gutter gjør jobben sin. Grundig oppfølging og tilrettelegging og framovermelsinger og rask reaksjonsevne når vi trenger det. Helstøpte undervisningsopplegg og tydelig gjennomtenkt pedagogisk tilnærming til fagstoffet.