Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?
Opprinnelig lagt inn av Darth, her.
Jeg syns ikke man kan la folk bo ti år i asylmottak for å så sende dem ut - det er skammelig.
Opprinnelig lagt inn av Darth, her.
Jeg syns det er statens ansvar å ha en rimelig behandlingstid. Tre år som maks f.eks. Ti år - det er veldig lenge. Alt for lenge. Jeg syns man bør gi generelt amnesti til de som har sittet i mottak mer enn fem år, og så skjerpe seg kraftig for fremtiden når det kommer til saksbehandlingstid.
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Uenig i det meste av det som står i denne tråden og enig i det meste i denne kommentaren: "Norges skam".
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Veldig bra!
Og jeg skjønner ikke de som ikke ser dette midt i prinsippdebatten. Dette kan på ingen måte sammenlignes med "pappa har fått ny jobb i annet land"-situasjoner eller misjonærbarns situasjon, slik jeg har sett det i noen nettdebatter har blitt argumentert om for å si at dette ikke er så ille for barna.
Helt enig!
Internering er ingen løsning på noe som helst. Da setter vi oss i samme boks med grupperinger som vi ikke ønsker å sammenligne oss med. I tillegg er det respektløst.
Det som er merkelig er at en velfungerende familie må ut, en familie som ønsker å delta i samfunnet må ut, mens mennesker som Mullah Krekar får bli til tross for utkastelsesvedtak og mye annet? Mystisk.
|