Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Noen er likere enn andre - likhet for loven?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-06-13, 08:42   #15
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen er likere enn andre - likhet for loven?

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns ikke man kan la folk bo ti år i asylmottak for å så sende dem ut - det er skammelig.

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Jeg syns det er statens ansvar å ha en rimelig behandlingstid. Tre år som maks f.eks. Ti år - det er veldig lenge. Alt for lenge. Jeg syns man bør gi generelt amnesti til de som har sittet i mottak mer enn fem år, og så skjerpe seg kraftig for fremtiden når det kommer til saksbehandlingstid.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Uenig i det meste av det som står i denne tråden og enig i det meste i denne kommentaren: "Norges skam".

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Veldig bra!
Og jeg skjønner ikke de som ikke ser dette midt i prinsippdebatten. Dette kan på ingen måte sammenlignes med "pappa har fått ny jobb i annet land"-situasjoner eller misjonærbarns situasjon, slik jeg har sett det i noen nettdebatter har blitt argumentert om for å si at dette ikke er så ille for barna.

Helt enig!

Internering er ingen løsning på noe som helst. Da setter vi oss i samme boks med grupperinger som vi ikke ønsker å sammenligne oss med. I tillegg er det respektløst.

Det som er merkelig er at en velfungerende familie må ut, en familie som ønsker å delta i samfunnet må ut, mens mennesker som Mullah Krekar får bli til tross for utkastelsesvedtak og mye annet? Mystisk.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.