Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skolevesker til 11000

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-13, 22:07   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skolevesker til 11000

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Hva lærer man barna sine når man sier "Du får kr 1.000,- for å kjøpe deg jakke, resten må du betale selv!" Ungdommen spinker og sparer, hver eneste krone i flere måneder, panter flasker, ingen sløsing av noe slag, ønsker seg kun penger til jul og bursdag, for etter noen måneder så har man spart nok til å kjøpe den etterlengtede jakken og kjenner VANVITTIG stolthet av å kunne kjøpe seg en CG jakke, betalt mesteparten av egne penger, hardt oppsparte midler. Også skal andres foreldre og unger dømme ungdommen for å være en bortskjemt drittunge! Sorry, det forteller vanvittig mye om hodeløse fordomsfulle foreldre! Heller en varm og god jakke, av god kvalitet, enn kebab og cola på kiosken hver bidige dag! Det er flere sider av en sak, den er ikke alltid svart/hvit.

Jeg har faktisk ikke lyst til at barna mine skal bruke så sinnsykt mye på en jakke, jeg synes det er en helt uanstendig pris på et plagg til en ungdom som endrer kroppsfasong og smak. Uansett hvordan de får tak i pengene. Jeg ville vært veldig klar på at jeg syntes det var en helt latterlig prioritering.

Forøvrig ser jeg den andre siden av disse "hardt oppsparte midlene" hver dag; ungdom som ikke har tid til å følge opp skolen fordi jobben krever for mye og foreldrene ikke har satt noen som helst grenser for hvor hardt de skal få lov å jobbe for å skrape sammen disse midlene.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.