Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-13, 21:35   #11
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Grønn hverdag: Kaffekapslene er et miljøproblem

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Sorry, men jeg synes ikke at alt skal være greit bare det er billig nok "for folk flest". Jeg har ikke voldsomt god råd, men er det kriteriet for at jeg skal få være negativ til kapselmaskiner?

Nei, du må jo velge hva du ønsker å prioritere. Det er bare ikke noe vits å kritisere andre for å ha kapselmaskin hvis man selv er storforbruker, noe de aller fleste av oss er.

Jeg synes det er ganske trist egentlig, når mennesker som har kaffemaskin og kaffekvern til mangfoldige tusen skal få hevde sin miljøvennlige overlegenhet og kritisere meg fordi vi kjøpte oss kapselkaffemaskin til jul.

Det er klart, mennesker med god råd har flere muligheter til å velge miljøvennlig enn andre. De kan kjøpe en dyr pc som varer lenger, dyre klær som ikke er produsert under elendige forhold i Kina, dyrere bil som forurenser mindre, dyrere og kortreist mat, installere varmepumper og alskens duppeditter som sparer energi, men ikke pokker om jeg synes det er greit at de som sitter med imacen sin, i klærne fra Noa, noa, med volvoen og manuell kaffemaskin fra Italia skal kritisere meg fordi jeg handler på H&M og har kapselmaskin. Vi må alle bidra med det vi kan. Det er det viktigste er det ikke? Det er ikke bare de rike som kan være miljøbevisste, men vi er det på ulike premisser. Vi som ikke er velstående må jo i snitt ha ett mindre forbruk. Alle kan sortere, alle kan gjøre vurderinger før de kjøper noe nytt og alle kan kjøpe brukt.

Jeg kommer ikke til å sende mine skjorter til London med det første altså.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.