Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-10-12, 21:44   #11
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er moderatorer "brukere som alle andre"?

Merkelige tilstander på FP for tiden.

For å si noe om moderatorrollen: Jeg ser på moderatorene nesten i samme gate som de som jobber i butikk.
Der har du kunder som er hyggelige og kunder som er ufyselige. Kunder som gjør feil og unskylder seg, og kunder som gjør feil pluss hyler og skriker på de ansatte.
Av og til blir den ansatte så fly forbanna at h*n må ta en luftetur på bakrommet, der finner h*n kansje en kollega å lette sin frustrasjon til. Andre ganger så sprekker det bare og kunden får passet påskrevet.
Nei, det er ikke smart å gjøre, men den ansatte er bare et menneske.
Det er moderatorene også! De er bare mennesker som kan gjøre feil, gjøre ting som ikke henger på greip og tabbe seg SKIKKELIG ut. Igjen: De er mennesker! (I tillegg er de ulønnede arbeidshester.)

Vil vi ha et forum som faktisk fungerer bedre enn mange andra forum rundt omkring? Da må vi tåle at folk tabber seg ut av og til, moderator eller ikke.
Selvsagt skal personen, uavhengig av hvem det er, bli tilsnakket og få tilbakemld på at dette ikke er ok, men jeg personlig syns dette kan tas privat så langt det går. Hvis en ikke får til en dialog via PM, så kan det vel strengt tatt ligge urørt. Ved stadige gjentagelser kan forumledelsen få et hint...SELV om det gjelder en moderator.

Jeg har ikke lest nevnte tråd, og dette er bare en liten refleksjon over hva jeg tenker om en moderatorrolle.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.