Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Jeg aner ikke hvordan det er i Vågå, men jeg har vokst opp i drabantby og oppholdt meg mye på landet i helger og i ferier. Når det gjaldt festing, så var det som natt og dag. Hjemme så festet jeg stort sett med jevnaldrende, og folk fikk kjærester med maksimum to års aldersforskjell. På bygda deltok jeg på attenårsdagsfest når jeg var 13 (hjemme kjente jeg ingen attenåringer), ble kurtisert av betydelig eldre menn, og på bygdefestene deltok både voksne og barn. Med hjemmebrent i glasset alle mann. Jeg tenker at den type forskjell kan være med å gjøre noe med kulturen i forhold til grenser mellom voksne og barn.
Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.
Jeg har samme erfaringer som Irma. Første gang jeg var på bygdefest, var et stort sjokk - folk fra flere generasjoner ravet rundt og jenter var liksom kjæresteklare når de begynte å gå på fest, noe som egentlig var etter konfirmasjonen. jeg reagerte på på at gamliser og unge folk var på samme fest og på hvor fulle folk var. 
Jeg er også oppvokst på bygda, og har vært på mange fester med «alle» generesjoner, men har ikke de erfaringene i det hele tatt.
Heller stikk motsatt tenker jeg, for på slike fester der «alle» er blir jo alt ganske synlig? Så alle oppførte seg vel generelt kanskje nesten bedre enn de ville gjort der var ikke like tett.
Jeg opplevde mye mer rølp og fjas på de rene ungdomsfestene, enn på de festene der det var flere generasjoner. Men jeg vil tro det kan være forskjellig fra bygd til bygd altså. Dette er ikke så langt utti huttiheita heller, men det er liksom ikke helt sånn at i bygda = mange voksne menn med yngre jenter å tjafse på når de er på fest. Eller velding unge kjærester.