|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#761 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake
Jeg har vokst opp i en småby, der var det ikke vanlig med generasjonsfester. Vi festet med jevngamle ungdommer, og det var helst de vi ble kjærester med også. Jeg husker ei i klasse hadde kjæreste som var 20 da hun var 15. Det var sjokkerende for oss andre.
|
|
#762 |
|
villende
|
Det kan jeg levende tenke meg. Jeg ville aldri flyttet tilbake eller latt barn vokse opp der... Det kan jo hende det er blitt bedre, men jeg er jammen ikke så sikker. |
|
|
|
|
#763 |
|
intro
|
Jepp, det er utkantstrøkene jeg har (begrenset) kjennskap til.
|
|
|
#764 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor akkurat Oppland?
|
|
#765 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeHaha, og vi er redde for hva ungdommen kan finne på nå, for alt var jo så mye bedre i gode gamle dager. |
|
|
|
|
#766 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeDersom det er tidsavstand frå Oslo som er målestokk stemmer i alle fall mi erfaring dårlig inn i bildet av at det er så vanlig med eldre kjærestar på bygda. Eg voks opp ein stad som er timesvis frå både Oslo, Bergen og Stavanger. Det vanlege var at jenta var 1-2 yngre enn guten. Det var stas om han hadde lappen ja, så statusen steig veldig for gutane når dei blei 18. Det var litt sjokkerande når veninna mi på 15 år blei saman med ein som var 18. Før ein var 16, så holdt ein seg helst med dei på same alder.
|
|
#767 |
|
can-jur
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeMorsomt, så ble det nok en "disse" bygda tråd.
|
|
|
#768 |
|
Fortynnet
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeOm forskjell på bygd og by - Øygards kone sier om Skypemeldingene: |
|
|
|
|
#769 |
|
Glamorøs
|
Fordi jeg har negative erfaringer derifra.
Jeg tror ikke avstand fra Oslo er målestokken (grunnen til at det virker sånn er vel fordi de fleste som har svart er fra østlandet), men fra en relativt stor by.
Jeg er ikke enig, verken i første eller siste utsagn.
|
|
#770 |
|
Men først, kaffe!
Ja, dette er nok slik de fleste på Oslo vest har oppvokst ja. Sist redigert av emm : 15-10-12 kl 16:39. |
|
|
|
|
#771 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeNå tar jo fru Øygard frem forskjellen mellom by og land for å forklare hvorfor det som ble sagt under skypingen ikke er så ille, så det er ikke bare oss FP'ere som er opptatt av forskjellen mellom bygd og by i dag.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
#772 |
|
villende
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeSelvfølgelig gjelder det ikke alle bygder. Men dette er historier jeg kjenner igjen fra mange av de jeg kjenner som kommer fra mindre Østlandsbygder. Da tenker jeg Hedmark, Oppland, Buskerud, Østfold og Akershus. Selvfølgelig er det ikke slik alle steder. Men jeg tror det er vanligere med blandafester på bygda enn i byer. Og jeg foretrekker faktisk at mine barn fester med sine egne jevnaldrene, med edru foreldre i kulissen som passer på, enn at de er på samme fest som foreldrene og foreldrenes single venner. For å sette det litt på spissen. |
|
|
|
|
#773 |
|
can-jur
|
Hvorfor er min erfaring mindre verd enn andres?
|
|
|
#774 |
|
Drømmer
|
Sånn var det der jeg vokste opp også. |
|
|
|
|
#776 |
|
can-jur
|
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeÅ prøve å tale FP imot når det kommer til dissing av bygdenorge er håpløst.
|
|
|
#777 |
|
Men først, kaffe!
Din erfaring er like mye verdt den. Men det er jo ikke slik at vi andre ikke kjenner folk fra meget velstående hjem heller, eller er fra et. Det du forteller om er ikke min erfaring, selv om jeg vet at drikking og dyr drikke forekom i enkelte kretser der jeg kommer fra også, så var det dog ikke i combo med gamle menn, ei heller fra 12 års alder. Dette er ikke en konkurranse. |
|
|
|
|
#778 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbakeJeg vaks opp i et fiskevær og selv der ville sjargongen til den avdanka ordføreren blitt sett på som seksuell. Å skylde på at man er fra bygda synes jeg er tåpelig, det er ikke mer naturlig å snakke gris der en ellers. Klart de kanskje ikke legger like mye i mellom som på beste vestkant, men grisprat er grisprat. |
|
|
|
|
#779 |
|
|
|
|
|
|
|
#780 |
|
Sånn passe sane
|
Her er det jo du som generaliserer, mer enn noen andre.
![]() |
|
|