Sv: Skolen har satt reklame på dressen til guttungen
Ser at HI er ferdig med hovedsaken.
Jeg vil bare kommentere til dere som skrev at dere fester greier feks refleks eller navnelapper på ryggen til barnets yttertøy med nål.
Nei, jeg hadde absolutt ikke likt om noen stakk hull i teknisktøy, oljetøy eller regntøyet til mitt barn med nål. Det er jo rett og slett å ødelegge tøyet med vilje. Ryggen er stort sett den som får størst mengde med vann, og her på vestlandet er det en del vann som bøtter ned.
Jeg har selv opplevd i barndommen at regntøy har blitt utett av nålestikk og vet hvor irriterende det kan være å gå våt grunnet det.
Om barnet trengte refleksdress med refleks på ryggen så kan vi ta det med hjemmefra, men vær så snill å ikke stikk hull på tøyet til barnet med nål!
Er det bomullsjakke eller hva som helst annet går det helt fint! Bare slik at det er sagt.
Og det er jo ikke fordi at jeg er så fisefin at barnet mitt ikke kan ha et nålehull i klærene sine. Det er rett og slett fordi jeg har kjøpt et plagg (billig eller dyrt) med en egenskap til et gitt bruksområde, så blir det ødelagt og ubrukelig for en slik filleting. Det er unødvendig. En tar jo vare på det man har, og farer fint med det (ja, bortsett fra barn som leker, men det er noe helt annet og det er ikke det som diskuteres her).
Fest navnelapper på flapper eller over lommer eller slikt, og refleks er det som oftes på jakker fra før.