Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er det riktig å ta Utøya tilbake?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-11, 18:37   #11
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det riktig å ta Utøya tilbake?

Jeg håper og tror at man kan ta "utøya tilbake". Jeg tror også at man kommer til å lage et minnesmerke e.l. som alltid vil stå der for de som mistet livet sitt der. Stedet vil bli bygget om slik at de fysiske sårene vil bli tatt bort. Utøya har en helt spesiell plass i arbeiderbevegelsens hjerte og min oppfatning er at ønsket om å gjenreise Utøya står sterkt i partiet. Noen av de som var der i sommer ønsker nok aldri å reise tilbake og mange av dem ønsker nok kanskje heller ikke så mye mer med AUF og partiet å gjøre. Andre igjen brenner for å ta stedet tilbake og ønsker å dra tilbake. Folk reagerer forskjellig.. AUF skal så klart ta vare på de som var der i sommer og som ikke ønsker seg tilbake til øya, men allikevel ønsker å være aktiv. Men når det kommer til målgruppen for sommerleire i AUF så er de aller aller fleste i alderen 17-24 så det er altså ikke så veldig stort aldersspenn det er snakk om og en ny generasjon vokser til nesten før de kommer til å være ferdig med ombyggingen. Jeg tror det er mulig å skape et nytt sted som kan skape gode minner i fremtiden også. Som ivaretar mulighetene for klining på kjærlighetsstien samtidig som et sted man kan dra for å minnes.Bare tiden vil vise om det er mulig, men jeg tror at de aller fleste i partiet håper og ønsker det. De jeg kjenner som har vært der etter 22.juli har følt det som en trøst og egentlig en styrke å se at øya faktisk er den samme.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.