Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra store matbokser-tråden)

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-11, 12:13   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye kake er ok? (Avsporing fra matbokstråden)

1. Når man er i selskap, eller har selskap, eller bare feirer noe: Hvor mye kake/muffins/bolle synes du det er ok å spise?
Jeg spiser ett kakestykke eller en bolle/muffins. Jeg er ikke så glad i kakesaker egentgli.

2. Har du forskjellig regler for deg selv og for andre? (Feks. at du selv skal aldri spise mer enn to stykker, men du reagerer ikke på andres inntak.)
Åja, definitivt. Som sagt er jeg ikke så glad i kaker, men andre må spise hva de vil for min del.

3. Er det forskjell på hva du gjør hjemme for deg selv, og hva du gjør sosialt sammen med andre?
Når jeg er for meg selv/med barna, spiser jeg ingen kake/bolle/muffins.

4. Hva synes du er en grei mengdegrense å sette ovenfor et barn?
Nja, vanskelig å si.. To kakestykker, eller en bolle og en muffins, eller kanskje litt mer om de spør pent. De får ikke ta 5 av 8 muffins på et serveringsfat om vi er i besøk, for å si det sånn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.