Sv: "Barnet mitt har adhd, men er så vanskelig"
Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.
Jeg klarer bare ikke syns synd på foreldrene jeg. Jeg er nok veldig slem.
Vet ikke akkurat om du er slem Sitron, men sympati med de foreldrene som strever det har du kanskje ikke.
Jeg liker å holde oppe tanken om at de menneskene rundt meg som strever med ett eller annet (som oftest) ikke gjør det fordi de er dumme, late eller onde, men at de rett og slett ikke evner å få det helt til. Det er for meg en mye bedre innfallsvinkel til å eventuelt hjelpe dem med de tingene de synes er vanskelig og kanskje på den måten få til en endring.
Opprinnelig lagt inn av annemede, her.
Men da sier du jo litt om hvorfor det ikke kan sammenlignes. Takk. Men en som er overvektig pga psyken og ikke jobber med psyken sin men har barn, hvordan er omsorgsevnen til denne personen? *og ja jeg spør fordi jeg sliter med litt det samme selv, så det er ikke for å dømme andre dersom noen skulle tolke dette annerledes enn det jeg hadde tenkt til*
Jeg synes det er litt drøyt å på denne måten sette spørsmålstegn med omsorgsevnen til foreldre som sliter med psyken rundt det med mat og overvekt (eller andre ”lettere psykiske plager”). Selvsagt vil barnet få med seg noe av problematikken, men helt uten videre å dra det så langt som å betvile omsorgsevnen er langt forbi det jeg ser som problematisk omsorgssituasjon.
Opprinnelig lagt inn av livit, her.
Ja sant nok det, jeg ble bare litt provosert for i følge enkelte så er det jo "bare" å kutte ut sukker så er ungen frisk... så enkelt er det nok desverre ikke, men at det kan hjelpe er jo en helt annen sak...
Vi har selv opplevd dette på kroppen, hvis vi "bare" ga storebror ditt, gjorde datt osv så ville han ikke ha problemene... sorry...
Forstår godt at du blir provosert av disse ”enkle” løsningsforslagene. Allikevel er det ganske mange barn som profiterer på sukkerredusert kost og det bør helt klart prøves. Sykdommen eller symptomene forsvinner selvsagt ikke men det kan bli endringer til det bedre.
|