Hellas/Kypros og toalettpapir
Jeg har vært i Hellas og på Kypros mange ganger, og det regner jeg med at mange her inne har vært også.
I sommer var vi en uke i Hellas og reisefølget vårt var forholdsvis stort.
Kloakksystemet (nærmere bestemt rørene) er på ingen måte dimensjonert for mengden som skal transporteres, og derfor skal man ikke kaste toalettpapir (eller annet rart som folk kaster i toalettet) i skålen men i en søppelbøtte ved siden av.
For meg har det vært en selvfølge å etterkomme dette, jeg kan ikke tenke meg en eneste grunn til å la være. Derfor ble jeg så overrasket når jeg fant ut av at vi var den eneste familien som faktisk gjorde det. Uten unntak kastet resten papiret i do. Og holdningen var himling med øynene og dramastemmer som høyt og tydelig proklamerte at 'Herlighet, tror de jeg kaster toalettpapir i en søppelbøtte så får de tro om igjen.' Alle har flere barn hver og har skiftet utallige bæsjebleier, og de kaster vi jo ikke i do så jeg må innrømme jeg ikke helt skjønner greia. Det er lokk på bøttene og søpla tømmes hver dag, hos oss var det i allefall ingen sjenerende lukt. (Og det har jeg heller ikke vært plaget med på noen av mine Hellas-reiser.)
Nå er jeg nysgjerrig på om vi bare hadde et litt spesielt reisefølge eller om det faktisk er vi som er blant mindretallet. Poll kommer.
Har du ikke vært i Hellas/Kypros så svar gjerne hva du ville gjort. Og svar hva intensjonen din er. At man glemmer seg av og til er ikke rart, så lenge man mener å kaste i bøtta så svarer man det.
-Pippi
|