|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
| Se resultatene: Hva gjør du med toalettpapiret etter toalettbesøk? | |||
| Jeg kaster det i søppelbøtta. |
|
66 | 71,74% |
| Jeg kaster det i toalettet. |
|
5 | 5,43% |
| Det varierer. |
|
17 | 18,48% |
| Jeg går ikke på do i Hellas. |
|
4 | 4,35% |
| Deltakere: 92. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirJeg har ikke vært så mye på småøyene i Hellas, bare på Kypros og Kreta. Kan sikkert være forskjell på det forskjellige øyene også? |
|
|
|
|
|
#22 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirJeg burde vel ikke være overrasket over poll-resultatet, man blir glad allikevel.
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirPå Sunwing Sandy Bay kan det kastes i do, utenfor kaster vi i søppelbøtten
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirJeg har vært i Hellas en gang, og har nok syndet mot dette. Men det var rett og slett fordi jeg ikke var klar over det. Jeg husker ikke om det var slik at vi kunne kaste toalettpapir i do på hotellet og dermed bare gjorde det alle steder, eller om vi rett og slett ikke fikk det med oss i det hele tatt.
|
|
|
#26 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirVi har bodd på Sunwing de gangene vi har vært i Rhodos. Har aldri sett noe beskjed der. Ei heller de andre stedene vi har vært på do. Og jeg er god i engelsk altså. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Epikur
|
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirHar vært flere steder i verden der man gjør det sånn og gjør de det, så gjør jeg det. When in Rome...
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirPå mange hoteller av nyere og mer moderne standard er det etter hvert helt vanlig at man kaster toalettpapiret i toalettet. Det varierer derfor veldig, så jeg spør som oftest på hotellet ved innsjekk. Overraskende mange sier at det er helt ok at papiret kastes i toalettet. Før i tiden, for sånn ca. 15-20 år siden, så har jeg inntrykk av at man alltid brukte bøtten til papiret.
|
|
|
#30 |
|
maler
|
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirDa vi var i tyrka, fikk vi beskjed om at den bøtten skulle brukes og da gjorde jeg det selvfølgelig. Da vi var på rhodos og kypros sist var det ingen slik bøtte på hotellrommet, men jeg la merke til at det sto slike bøtter på enkelte toaletter på offentlige steder. Så jeg ble forvirret, men forsto vel egentlig ikke at det var ment til det bruket.
|
|
|
#31 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirI bøtta! Samme opplegget i Tyrkia.
|
|
|
|
#32 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirJeg må si at jeg ikke kan huske toalettvanene mine i Hellas spesielt, men jeg kaster selvsagt papir i søplebøtten der det er merket med det, hvor som helst i verden. Er jeg i tvil, og det er lukket bøtte ved siden av, bruker jeg den.
|
|
|
#33 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapir
Det har aldri stått noe om det på de stedene jeg har vært heller, men det er liksom sånn det gjøres.
|
|
|
#34 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirNå er det vel sånn at det er gamle rørsystemer som ikke tåler papir.
|
|
|
#35 |
|
saftig
|
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirMan kaster da selvsagt papiret i søplebøtten når man får beskjed om at det slik det må gjøres. De gangene jeg har vært i Hellas har det blitt tømt hver dag, og det var ikke noe lukt å merke. Men det å omstille seg etter hjemkomst var vanskelig.
|
|
|
#36 |
|
kamerat
|
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirJa, det er utrolig komplisert å bytte praksis når man kommer hjem.
|
|
|
#37 |
|
rakkarpus
|
Om man pakker papiret godt inn før man legger det i søppelbøtta, og den byttes hver dag synes jeg det har gått ganske greit.
|
|
|
#38 |
|
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Ja, det husker jeg nå. Kastet dopapiret i søppelbøtta hjemme i flere dager etter hjemkomst.
|
|
|
#40 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hellas/Kypros og toalettpapirJeg synes ikke mye om å kaste papiret i søppelbøtta, men forholder meg til deres regler og kaster dermed ikke papiret i toalettet der det er skiltet at man skal gjøre det. Mitt reisefølge derimot hadde litt den holdningen at "jeg kaster vel ikke noe papir i søpla, det har jeg aldri gjort og kommer heller ikke til å gjøre det". Jeg forklarte hvorfor de ønsker å ha det slik, men det var liksom ikke så viktig. |
|
|
|
![]() |
|
|