Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Forbanna debattanter

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-08-11, 11:24   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forbanna debattanter

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Det er på tide man heller ser på hvorfor folk mener det de mener, heller enn å avskrive deres følelser og meninger som hatfulle og dumme.

Som lærer til mange årganger med sinte, unge menn, tror jeg at jeg har fått ganske godt med meg hva de står for. Kort fortalt tenker de at innvandrere kommer til landet, ødelegger og voldtar, gidder ikke å lære seg norsk, og enten a) tar alle jobbene eller b) bare ønsker å motta trygd.
Innvandrere er selvsagt alltid folk med enn annen hudfarge, fortrinnsvis muslimer.
Når jeg kommer med tall på hvilke land de fleste innvandrere kommer fra, hvor mange nordmenn det er som også mottar trygd, hvor mange innvandrere som har jobber som nordmenn ikke ønsker osv, pleier det sjelden å synke inn. Dette er gutter (for det er flest gutter) som har opplevd årevis med motgang på skolen. De har fått mange muligheter fra skolen sin side, (listen med IOPer og spesialundervisningstimer begynner å bli lang på dette tidspunktet) men de føler (tror jeg) et sinne fordi at de ikke er der "alle andre" ungdommer er og trenger å rette det mot noe, eller noen. I steden for å rette det mot foreldrene og manglende oppfølging hjemmefra (som jeg mener har mesteparten av skylden) og en fullstendig fraværende evne og motivasjon til å gjøre noe med egen situasjon, retter de sinnet og frustrasjonen mot samfunnet, og hovedproblemet i det norske samfunnet, slik de oppfatter det, er den store innvandringen.
Dette ble noe forenklet, men i grove trekk er det dette inntrykket jeg sitter igjen med etter mange samtaler med de sinte, unge mennene.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.