Sv: Forbanna debattanter
Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.
Hvordan man kan hevde at begge sider er like ille når det gjelder fordummende hatytringer forundrer meg stort. Som Tallulah sier, er for det første er andelen RV/Rødt forsvinnende liten sett i sammenheng med andelen Frp'ere. Og for det andre - hvor og når uttrykker de seg med et så vulgært raseri? Det har jeg aldri sett.
Jeg møter mange sinte, unge menn i tenårene, og de gir utelukkende uttrykk for høyreekstreme tanker. Jeg lurer også ofte på hvor alt hatet kommer fra. At det finnes en hær av sinte, unge menn i land med fattigdom og undertrykkelse, er høyst forståelig. I Norge, not so much.
Jeg blir også sliten, trist og tappet for energi av det.
Ja, hva vet vi om bakgrunnen til sinte, frustrerte menn?
Det er lett å tenke seg at de har mange problemer å slite med og at de kommer fra mer eller mindre dysfunksjonelle hjem, men det er ikke alltid slik.
Jeg vil tro at flere av dem ikke føler seg vel med seg selv og ikke føler seg akseptert. Da er det veldig kjekt med noen å fremheve som syndere og årsak til alt som ikke er bra. Plusser vi på med frykt for det ukjente og manglende kunnskap, har vi muligens kommet langt på vei med en slags forklaring.